Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 09:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

styre button-element

Hej

Jeg har lavet en menu bestående af nogle button-elementer, med en fremhævet effekt når jeg kører musen henover.

Hvordan får jeg denne effekt til at være blivende når jeg fx har klikket på elementet.
altså når jeg klikker på knappen, så går den til "over" status.
Avatar billede rookieboy Nybegynder
30. januar 2008 - 10:56 #1
Du skal tilføje en stop() kommando i movieclippet, når animationen er færdig.

Hvis du har flere animationer i dit movieclip, kan du styre din rollover, rolloff og click events, ved at lave nogle framelabels, efterfulgt af stop(); for hver event.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 11:59 #2
nej der er ikke tale om et movieclip, men blot en button element.

Den skal kun blive hvis man klikker på elementet, og ikke hvis man blot holder musen over.

Er det muligt at styre status for sådan en knaps "tidslinje" - altså om de er up-over-down-hit
Avatar billede rookieboy Nybegynder
30. januar 2008 - 12:14 #3
Ja, men du kan ikke animere tidslinien i et button element, da den udelukkende indeholder 4 states (rul over, rul ud, click etc.)

Du skal åbne button elementet (dobbelklik på elementet på stage eller i library).
Så går du til onRelease state på timelinen i dit button element og tegner en knap.

Voila!
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 16:32 #4
ok. tak for hjælpen