Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
29. januar 2008 - 17:26 Der er 8 kommentarer

Hjælpe til Run-time 2424 Error

Det ender da med at man bliver sindsyg af det program. Der er sikkert fyldt med masser af logik, men det er meget svært at gennemskue - for mig.

Når jeg forsøger at kalde nedenstående kommando via et dobbelt klik i en listeboks (lstSkuespillerIFilm) og åbne formularen frmFilmForside

DoCmd.OpenForm "frmFilmForside", , , "[FilmId]=" & Me.lstSkuespillerIFilm

får jeg følgende fejlmelding

"Run-time error 2424"
"Det indtastede udtryk indeholder et felt-, kontrolelement- eller egenskabsnavn som MicroSoft Access ikke kan finde"

Hvad jeg ikke forstår er at formularnavnet der skal åbnes er rigtigt Listen som der hentes information i er i orden. Og at jeg tildeller listeværdien til [FilmId] bør access da være ligeglad med.

Det skal siges at jeg har tidligere med stor succes brugt samme kommando med stor succes, så derfor er jeg noget overrasket over den fejlmelding.

Hvor skal jeg lede efter fejlen henne?

Mvh

Morten
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2008 - 17:38 #1
Og feltet FilmId eksisterer i formularen FrmFilmForside?
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
29. januar 2008 - 17:42 #2
Ja, feltet FilmId eksistere i den formular der skla åbnes frmFilmForside.

Det er meget mystisk :-)
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
29. januar 2008 - 17:47 #3
Jeg har forsøgt at lave provokerede fejl, eksempelvis ændret FilmId til et helt andet navn der overhoved ikke eksistere i databasen. Men det er samme fejlmelding Run-Time error 2424.

Jeg har tjekket at det nummer der skal hente i listen nu også er tilgængeligt i listen, således at det er den korrekte værdi det tilskrives [FilmId]. Men det ser altsammen rigtigt ud - dog uden at fungere :-(
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2008 - 17:48 #4
OK- Prøv med lidt fejlfinding. Åbn din VBA editor og sæt en apostrof til venstre for DoCmd....

Skriv derefter:

Debug.print lstSkuespillerIFilm

Derefter viser du Imediatevinduet. Luk VBA editoren og kør koden, Åbn VBAeditoren og kontroller i imediatevinduet at den skriver den korrekte værdi fra listen.

Og du har også kontrolleret at listens nasvn er stavet korrekt?
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
29. januar 2008 - 18:33 #5
Jeg har skrevet:
debug.print lstSkuespillerIFilm

Det er den eneste kommando der skal køres, alle andre står med apostrof og derfor sat ud af spil.

Alligevel for jeg den samme fejlmeling???
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2008 - 18:44 #6
Kan du sende db som en .zip fil til:

mugs snabelting mail.dk

Så ser jeg på det senere.
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
29. januar 2008 - 18:58 #7
Jeg sender til mugs@mail.dk

Fejlen ligger i formularen frmSkuespillerIFilm. Når du klikker på de film skuespilleren medvirker skulle formularen åbne, men fejlen indtræder istedet.

Mvh

Morten
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2008 - 19:04 #8
Vær venlig ikke at skrive min korrekte mailadresse. Der kommer en "harvester" forbi og kopierer alle strenge der indeholder @. Dermed øges risikoen for spam ganske betydeligt ;o)