Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2008 - 13:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere INNER JOIN fra samme tabel ?

Hejsa

Sidder med et lidt kryptisk spørgsmål ;)

Jeg har en tabel, som indeholder data, som skal bruges flere gange i samme INNER JOIN:

Jeg har f.eks. forsøgt mig med:

SELECT players.*,skills.*
FROM skills
INNER JOIN players (ON players.keeper=skills.ID)
INNER JOIN players (ON players.kondition=skills.ID)

Men får ikke lov til at vælge flere INNER JOINS fra samme tabel.

Er der nogen der kender en løsning på dette ?

På forhånd tak.

Mvh.
Odie
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2008 - 14:33 #1
kan du ikke lægge det sammen: ON players.keepers=skills.ID AND players.condition=skills.ID ? (har ikke prøvet...)
Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2008 - 14:42 #2
Det giver desværre kun resultat såfremt keeper OG kondition har samme værdi :(
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2008 - 15:00 #3
er det ikke det du lægger op til??? skills.ID er vel den samme i begge tilfælde, sp det vil aldrig blive anderledes
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2008 - 15:34 #4
SELECT players.*,skills.*
FROM (skills INNER JOIN players p1 ON p1.keeper=skills.ID)
INNER JOIN players p2 ON p2.kondition=skills.ID

boer vaere syntaktisk korrekt - om det goer det du vil er en helt anden sag.
Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2008 - 17:27 #5
ladyhawke> Sorry. Jeg har nok ikke forklart det godt nok. Meningen er at keeper og kondition kan være forskellig værdi. Beklager hvis jeg ikke har gjort det klart nok.

arne_v: Hmm Den driller lidt.. Men leger lidt videre. Den kan umiddelbart ikke lide p1 og p2. Den siger at den ikke kan finder tabellen...
Avatar billede odie Nybegynder
29. januar 2008 - 18:04 #6
Den skulle bare kaldes med
SELECT p1.* istedetfor players.*

arne_v> Den løsning virkede. Smider du et svar

Tak for hjælpen.

/Zulus
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2008 - 18:09 #7
kommer her