Avatar billede cool_code Nybegynder
28. januar 2008 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows service

Hej
Jeg prøver at lave en Windows Service fra bunden. Jeg bruger bare en texteditor, mest for at få øvelsen i at gøre det selv-selv.

Dog har jeg nogle gevaldige problemer. Som regel kan jeg godt få kompilet en Hello-World service der enten ikke laver noget eller logger lidt i event, men jeg har problemer med at få "installer" til at virker.
Er der nogle som kan hjælpe med et simeplt eksempel hvor man laver det uden at have VS - både service og installer?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 06:43 #1
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit problem.

Du kan lave en service, men du kan ikke få installeren til at virke? Hvordan kan du så overhovedet køre den? Hvad er det der driller?
Avatar billede Syska Mester
29. januar 2008 - 18:00 #2
Hej,

Jeg ville måske starte i omvendt række følge ....

lave en service gennem VS ... og finde du af hvad der sker ... derefter kan du fortsætte i notepad ... selvom jeg synes det virker som en mærkelig ide ... for meget spild af tid ... engang synes jeg også det var fedt ... men tager bare for meget tid.

// ouT
Avatar billede cool_code Nybegynder
30. januar 2008 - 19:59 #3
Min tanke var at lave en service i Visual C# Express, men her er der ikke service-Projekter. Så ville jeg lave den "i hånden" via texteditor. Det lykkedes en enkelt gang at få en sådan kompileret og startet, men dette lykkedes kun 1 gang. Det lignede som jeg ikke kunne få kompileret min "Installer".

Status lige nu er at jeg nu har brugt 2 dage til at finde en service-template på nettet, som jeg nu kan kompilere i Visual C# Express, installere og afinstallere min service som jeg ønsker MEN MEN MEN........

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke manuelt i en texteditor kan kompilere en "installer" (service-filen kan jeg jo godt kompilere). Hvad er det Visual C# bruger af kommando som jeg mangler at bruge i en texteditor? Behovet nu for et eksempel er ikke så stort mere da jeg har noget der virker, men nu mere hvad jeg gør forkert (mest for den fulde forståelse) i en editor kontra Express.

jeg håber ovenstående forklarer mere hvad jeg ønsker :-)

\\cc
Avatar billede Syska Mester
30. januar 2008 - 21:15 #4
hej,

Jeg har en 2008 fra min udd. så jeg ved det ikke.

Måske Nielle eller Arne_v hvis han lytter med har nogen ideer ...

// ouT
Avatar billede cool_code Nybegynder
05. februar 2008 - 21:21 #5
min service virker igennem den template jeg har fundet og lavet om på, og det er vel det vigtigste :-) Det sidste kommer vel med erfaringen......
Jeg lukker spørgsmålet, men tak for inputs.