Avatar billede gskairo Nybegynder
28. januar 2008 - 10:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skifte Activesheet i en løkke

Jeg har en løkke som ser på antallet af sheets i mit Excell ark. Dette antal kan variere fra 1 til 25. Derfor har jeg brug for at kører samme makro i hver sheet. Men min makro kører kun i sheet1 og jeg er lidt lost til hvordan jeg får prget på sheet 2 shellet 3 osv.

Min løkke tæller de sheets der er men det er selve funktionen med at skifte worksheet der fejler

Dim WS_Count As Integer
  Dim I As Integer
  ' Set WS_Count equal to the number of worksheets in the active
  ' workbook.
  WS_Count = ActiveWorkbook.Worksheets.Count

  ' Begin the loop.
  For I = 1 To WS_Count
        Set WS = ActiveSheet()

Her kommer så en masse kode der virker fint.

      Next I
    End Sub

Jeg har prøvet med at sætte en counter i ActiveSheet(counter) og at sætte WS = WS +1 men intet virker. Er der en løsning så jeg får alle arkene konverteret hvor de skal?
Avatar billede japping Nybegynder
28. januar 2008 - 10:37 #1
Jeg går ud fra at macroen ligger under sheet 1. Flyt macroen over i folderen "ThisWorkbook" i stedet for.
Avatar billede gskairo Nybegynder
28. januar 2008 - 10:47 #2
Den lå i Modul folderen, men det hjalp ikke at flytte den.

men jeg fandt denne line som flyyer activesheet og den virker :-)

ActiveSheet.Next.Select
Avatar billede gskairo Nybegynder
29. juli 2009 - 08:44 #3
Luk