Avatar billede prebenrunge Nybegynder
28. januar 2008 - 10:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Huske - genbrug af var fra function ved reload af side

Jeg har et script som indeholder en function (visPanel(nr)
og som skifter panel ved klik på kanpper. Ved onload starter den altid med nr=1 (se onload), MEN jeg vil gerne have den til at huske den sidste da jeg reloader siden automatisk 3 min.

Er der nogen det kan hjælpe med ændringen i mit script?

<script type="text/javascript">

function visPanel(nr) {
      skjulAlle();
      resetColors();
      expand('panel'+nr);
      setBgColor('tab' + nr,'#ff0000');
      setBgColor('panel' + nr,'#fefefe');
      setBorderBottomColor('tab'+nr,'#fefefe');
    }
    //-->
  </script>

</head>
<body onload="visPanel(1)">
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2008 - 14:31 #1
<ole>

Vi må se noget mere kode, for din onload-handler vil jo altid overskrive en evt. 'husket' værdi ved reload  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede bobslaede Nybegynder
28. januar 2008 - 15:05 #2
du kan bruge cookies til at gemme positionen i, men det er jo ikke alle der har det slået til. En anden mulighed ville være at bruge location.hash til det, dan kan du læse fra, og skrive til.
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
28. januar 2008 - 15:23 #3
Det er egentlig ligemeget om den starter op med Panel 1, det vigtigste er at den husker den sidste.
Det jeg har på siden er 4 tabeller som er defineret som div hver med et kald til en anden side, og det er denne side jeg skal have reloaded. så måske er alternativet i virkeligheden kun at reloade kaldet til den anden side. men det kan jeg slet ikke finde ud af.
siden ser således ud:

<body onload="visPanel(1)">
<a name="toppen"></a>
    <div id="banner">
    <h1>Prepress annonce oversigt uge: <%=ugen%> - <%=aaret%> - Team: <%=team%></h1>

    </div>

<br>
<div id="page">

<div id="fanebladsmenu" style="left: 0px; top: 0px">
    <a class="tab" id="tab1" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(1)">Nye Frigivne annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab2" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(2)">Korrektur-Rettelser</a>
    <a class="tab" id="tab3" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(3)">Annoncer i Korrektur</a>
    <a class="tab" id="tab4" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(4)">Fejlede annoncer type F &amp; G</a>
    <a class="tab" id="tab5" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(5)">Annoncer i korr_process</a>
    <a class="tab" id="tab6" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(6)">Nye Booked annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab7" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(7)">Påbegyndte EjKlarmeldte</a>
    <a class="tab" id="tab8" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(8)">klarmeldte annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab9" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(9)">Bemærkninger og nye faner</a>
</div>

    <div id="panel1" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Nye frigivne annoncer til produktion</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=1%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel2" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer med korrektur rettelser</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=2%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel3" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer som er i sælger korrektur</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=3%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel4" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Fejlede annoncer med Ready F & G</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=4%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel5" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer som er på vej gennem korrektur processen</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=5%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel6" class="panel">
        <h1><font color="#336699">NYE booked annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=6%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel7" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Påbegyndte, ejklar annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=7%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel8" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Klarmeldte annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="90%"><%kort=8%><!--#include file="asp_sider/kort_data.asp"--></td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel9" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Her skal oversigten 9 være</font></h1>
        <p>siden &quot;Dette er bare en bemarkning.......................</p>

    </div>

<br>
<div id="footer">
    <address>
        <a href="../faneblade.html"><b>PREPRESS</b></a> -
        <b>Preben Runge</b> -
        <a href="mailto:p.runge@mail.tele.dk"><b>pr@mail.tele.dk.dk</b></a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
        sidst opdateret: <%=NOW()%><br>Copyright <i>Preben Runge</i>
    </address>
</div>
<p id="nav"><font color="#336699"><marquee>Lige her og nu er der ialt:<font color="#ff0000"> <%=ialtkorr%></font> annoncer med korrektur rettelser og ialt:<font color="#ff0000"> <%=ialtejklar%></font> annoncer til produktion</marquee></font></p>
</body>
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2008 - 20:16 #4
Hvad reloader siden - hvordan - og hvornår?
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
28. januar 2008 - 20:44 #5
lige nu bare en <META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="120">, men jeg har også prøvet med et javascript (window.location.reload()).

det er hele siden der bliver reloaded - selv om det faktisk kun er det aktive panel der skal genindlæses. hver panel har en asp side der overvåger forskellige handlinger og det er disse handlinger der skal opdateres så længe det panelet er aktivt.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2008 - 21:18 #6
Læg en iframe i hver tabelcelle, hvor asp-dokumenterne inkluderes. Giv dem name="dynFrame_1" og lad nummeret svare til panelets nummer.
I dine iframes loader du asp-dokumentet på denne form: src="asp_sider/kort_data.asp?kort=1" - og lad igen nummeret følge panelet.

Scriptet skriver du om til:

<script type="text/javascript">
var nInterval = 3; // reload interval i minutter
var oTimer = oActFrame = null;
function visPanel(nr) {
    skjulAlle();
    resetColors();
    expand('panel'+nr);
    setBgColor('tab' + nr,'#ff0000');
    setBgColor('panel' + nr,'#fefefe');
    setBorderBottomColor('tab'+nr,'#fefefe');
    oActFrame = document.getElementsByName("dynFrame_"+nr)[0];
    doReload(nr);
}
function doReload(nr) {
    clearTimeout(oTimer);
    oActFrame.location.reload(true);
    oTimer = setTimeout("doReload("+nr+")", nInterval*60000);
}
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2008 - 21:23 #7
Det ser ikke ud til, indholdet er søgemaskine relevant - og koden ser ud til at være skrevet i en HTML-version, der understøtter iframes - så derfor er der ikke væsentlige bagdele ved brug af (i)frames. Ellers ville du kunne bruge Ajax, men det bliver straks en væsentlig mere kompleks løsning
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
30. januar 2008 - 19:40 #8
Hej Olebole
jeg har tilrettet siden og det eneste der IKKE virker er opdateringen af panelerne.
Jeg får en fejl der hedder: 'oActFrame.location' is null or not a object.''

i din variabler skriver du i anden linie
var oTimer=oactFrame=null;
er denne linie korrekt ???
hvad kan ellers forsage fejlen ??
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
30. januar 2008 - 20:15 #9
oActFrame = document.getElementsByName("dynFrame_"+nr)[0];

getElementsByName er vist UDEN s, det har jeg rettet og så
er fejlen der ikke mere. men den opdaterer stadig ikke. hvad
med var oTimer??
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2008 - 21:32 #10
Linjen:
  var oTimer=oactFrame=null;

- er korrekt, hvis der staves korrekt: oActFrame ... med stort 'A'.

Der skal være 's' i getElementsByTagName. Metoden returnerer et array med det pågældende tagname, hvorfor det første element udvælges med det efterfølgende '[0]'.

Prøv at lægge et link, for jeg er sikker på, du laver en fejl et eller andet sted  :)
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
30. januar 2008 - 21:46 #11
jeg kan desværre ikke give dig et link, da den er bag en firewall, men hjælper det hvis du får hele koden her:
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
30. januar 2008 - 21:49 #12
<html>
<head>
    <titleOvervågnign med faner og faneblade</title>
  <meta name="keywords" content="Layout navigation menuu faner faneblade fanekort tabbed tab interface tabs">
  <meta name="robots" content="all">
  <META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

  <script type="text/javascript">
    var nInterval = 1; // reload interval i minutter
    var oTimer = oActFrame = null;
    var ver3 = (navigator.appVersion.charAt(0) <= "3") ? true : false;
    var dom = (document.getElementById) ? true : false;
    var ie4 = (document.all && !document.getElementById) ? true : false;
    var ns4 = (document.layers) ? true : false;
    var ie5 = (document.all && document.getElementById) ? true : false;
    var n6 = (document.getElementById && !document.all) ? true : false;

    function findObjekt(objekt) {
        var blok;
        if (dom) blok = document.getElementById(objekt).style;
      else if (ie4) blok = document.all[objekt].style;
      else if (ns4) blok = document.layers[objekt];
      return blok;
    }

    function setBgColor(objekt, color) {
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.backgroundColor = color;
    }
    function setFgColor(objekt,color) {
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.color = color;
    }
    function visObjekt(objekt){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.visibility = "visible";
    }
    function skjulObjekt(objekt){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.visibility = "hidden";
    }
    function expand(objekt){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.display="block"
    }
    function collapse(objekt){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.display="none"
    }
    function setBorderBottomColor(objekt,color){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.borderBottomColor = color;
    }
    function setBorderBottomWidth(objekt,width){
    var blok = findObjekt(objekt);
        blok.borderBottomWidth = width;
    }
    function skjulAlle(){
    for (i=1;i<10;i++)
        collapse('panel'+i)
    }

    function resetColors(){
        for (i=1;i<10;i++){
          setBgColor('panel' + i,'#ccc');
          setBgColor('tab' + i,'#369');
          setBorderBottomColor('tab'+i,'#369');
        }

function visPanel(nr) {
    skjulAlle();
    resetColors();
    expand('panel'+nr);
    setBgColor('tab' + nr,'#ff0000');
    setBgColor('panel' + nr,'#fefefe');
    setBorderBottomColor('tab'+nr,'#fefefe');
    oActFrame = document.getElementsByName("dynFrame_"+nr)[0];
    doReload(nr);
}
function doReload(nr) {
    clearTimeout(oTimer);
    oActFrame.location.reload(true);
    oTimer = setTimeout("doReload("+nr+")", nInterval*60000);
}
    //-->
  </script>

<style type="text/css">
<!--
.style7 {
    border: 1px solid #666666;
    background-color: Silver;
}

.style8 {
    border: 1px solid #666666;
    background-color: Silver;
}

body {
    background-color:#efefef;
  text-align:center;
  line-height:115%;
  font-family:arial,helvetica,sans-serif;
  font-size:12px;
}

.panel {
    border-width: 1px;
    border-color: #369;
    border-style: solid;
    width: 1170px;
    height: 700px;
    background: #369;
    text-align: left;
    margin: 0px auto;
    display: none;
    overflow: auto;
    padding-bottom: 10px;
    cursor: default;
    font-size: 12px;
    font-family: verdana,sans-serif;
    line-height: 130%;
}
html>body .panel {
  width:1170px;
  height:700px;
}
#fanebladsmenu .tab {
  height:20px;
  width:130px;
  padding:2px 10px 4px 10px;
  color: white;
  text-decoration:none;
  border: 1px solid #369;
  border-left:0px;
  font-weight: bold;
  background: #369;
}
html>body #fanebladsmenu .tab {
  width:109px;
  height:31px;
}
#fanebladsmenu {
  position:relative;
  height:30px;
  width:1170px;
  padding:0px;
  color: white;
  border-left:1px solid #369;
  background: #369;
  margin:0px auto;
}
html>body #fanebladsmenu {
  width:1170px;
}
.tab {
  position:absolute;
  top:0px;
  background-color: #369;
}
#tab1 {left:0px;}
#tab2 {
    left: 130px;
    background-color: #369;
}
#tab3 {left:260px;}
#tab4 {left:390px;}
#tab5 {left:520px;}
#tab6 {left:650px;}
#tab7 {left:780px;}
#tab8 {left:910px;}
#tab9 {left:1040px;}

#page p, pre {
  margin:0px 10px 5px 15px;
}
code {font-size:14px;}
#page ol {
  margin-top:8px;
  margin-right:15px;
  margin-bottom:8px;
}
#page h1 {
margin-top:20px;
margin-left:15px;
margin-right:15px;
color: White;
font-size:20px;}
#nav {
margin:15px;
padding:5px;
border:0px solid black;
font-size:12px;
font-weight:bold;
}

#banner {
  top:20px;
  height:40px;
  width:1170px;
  color: White;
  background:#369;
  border:1px solid #3cf;
  margin:0px auto;
}
#banner h1 {
font-family:arial, helvetica,sans-serif;
font-size:20px;
margin:10px;
text-align:left;
color: White;
}
#footer {
  position:relative;
  height:40px;
  width:1170px;
  background:#369;
  color:white;
  border:1px solid #3cf;
  margin:0px auto;
  text-align:left;
}

#footer a {
font-size:12px;
color:white;
}
address {
font-size:12px;
padding:5px 5px 5px 10px;
font-style:normal;
font-family:arial,sans-serif;
}
-->
</style>
</head>

<body onload="visPanel(1)">
<a name="toppen"></a>
    <div id="banner">
    <h1>Annonce oversigt uge: <%=ugen%> - <%=aaret%> - Team: <%=team%></h1>

    </div>

<br>
<div id="page">

<div id="fanebladsmenu" style="left: 0px; top: 0px">
    <a class="tab" id="tab1" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(1)">Nye Frigivne annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab2" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(2)">Korrektur-Rettelser</a>
    <a class="tab" id="tab3" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(3)">Annoncer i Korrektur</a>
    <a class="tab" id="tab4" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(4)">Fejlede annoncer type F &amp; G</a>
    <a class="tab" id="tab5" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(5)">Annoncer i korr_process</a>
    <a class="tab" id="tab6" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(6)">Nye Booked annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab7" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(7)">Påbegyndte EjKlarmeldte</a>
    <a class="tab" id="tab8" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(8)">klarmeldte annoncer</a>
    <a class="tab" id="tab9" onfocus="this.blur()" href="java script:visPanel(9)">Bemærkninger og nye faner</a>
</div>

    <div id="panel1" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Nye frigivne annoncer til produktion</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_1" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=1" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel2" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer med korrektur rettelser</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_2" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=2" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                        </td>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel3" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer som er i sælger korrektur</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_3" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=3" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel4" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Fejlede annoncer med Ready F & G</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_4" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=4" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel5" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Annoncer som er på vej gennem korrektur processen</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_5" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=5" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel6" class="panel">
        <h1><font color="#336699">NYE booked annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_6" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=6" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel7" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Påbegyndte, ejklar annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_7" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=7" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel8" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Klarmeldte annoncer til indeværende uge</font></h1>
            <table style="width: 1150px" class="style8" align="center">
                <tr>
                    <td>
                    <tr class="style7">
                        <td width="100%"><iframe name="dynFrame_8" src ="asp_sider/kort_data2.asp?ID=<%=ID%>&kort=8" width="100%" height="600" align="left" marginwidth=0 frameborder=0></iframe>
                    </tr>
                    </td>
                </tr>
            </table>
    </div>

    <div id="panel9" class="panel">
        <h1><font color="#336699">Her skal oversigten 9 være</font></h1>
        <p>siden &quot;Dette er bare en bemarkning.......................</p>

    </div>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2008 - 01:14 #13
Sorry ... jeg tager jo fat i elementet med den adressering - og det er window-objektet, jeg skal have fat i  :oP

function visPanel(nr) {
    skjulAlle();
    resetColors();
    expand('panel'+nr);
    setBgColor('tab' + nr,'#ff0000');
    setBgColor('panel' + nr,'#fefefe');
    setBorderBottomColor('tab'+nr,'#fefefe');
    oActFrame = window.frames["dynFrame_"+nr];
    doReload(nr);
}
Avatar billede prebenrunge Nybegynder
31. januar 2008 - 10:51 #14
Tusinde tak, nu virker det hele. sender du "svar" så jeg kan accepterer osv.
Avatar billede olebole Juniormester
31. januar 2008 - 22:24 #15
Det gør jeg - og undskyld ulejligheden med den dårlige adresse  :)
Avatar billede olebole Juniormester
03. februar 2008 - 14:44 #16
Tak for points  ;o)