Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lille PHP problem

Hej

Jeg er igang med at lave en side i frames. Jeg skal så have den mulighed, at man fra en anden side kan line direkte ind i en specifik side i min side. Man skal så ikke bare få siden frem, men alle mine frames skal loades. Jeg har en ide om, at man kan bruge php til at fortælle noget om hvilken siden den skal hente. Det er hele tiden framen \"midt\" der skal ændres. Jeg har disse 2 filer:

index.php

<? require(\"envoriment.inc\"); ?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<frameset framespacing=\"0\" border=\"false\" frameborder=\"0\" cols=\"*,750,*\">
<frame name=\"bagvenstre\" scrolling=\"auto\" noresize src=\"baggrund.php\">

<frameset rows=\"75,*\">
<frame name=\"menu\" scrolling=\"no\" src=\"menu.php\" target=\"menu\">
<frameset cols=\"160,*\">
  <frameset rows=\"*,60\">
    <frame name=\"venstre\" scrolling=\"auto\" noresize src=\"venstre.php\">
    <frame name=\"venstrebund\" scrolling=\"no\" src=\"sogefelt.php\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
  </frameset>

<frame name=\"main\" src=\"default.php\" target=\"main\" scrolling=\"auto\">

</frameset>

<frame name=\"space\" scrolling=\"auto\" noresize src=\"baggrund.php\" target=\"baghojre\">

<noframes>
<body>
<p>Desværre, din side kan ikke vise frames - og derfor kan du ikke se denne side</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>

default.php

<? require(\"envoriment.inc\"); ?>
<html>
<body background=\"back\">
<?
mysql_connect($mysql_server_navn,$mysql_server_bruger,$mysql_server_kode);
mysql_select_db($mysql_database_navn);

$result = mysql_query( \"SELECT * FROM mobile WHERE id = \'$id\'\");
$row = mysql_fetch_array($result);
$data = mysql_query(\"select url, hits from mobile where id = \'$id\'\");
$hits = $row[hits] + 1;
mysql_query(\"update mobile set hits = \'$hits\' where id = \'$id\'\");

include \"$midt\";

?>

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg løser mit problem - Håber i forstår hvad jeg mener!!!

Pelann
Avatar billede bigo Nybegynder
14. juni 2001 - 22:21 #1
<base target=\"main\">
<body>
Avatar billede bigo Nybegynder
14. juni 2001 - 22:22 #2
og det skulle være i default.php..
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:24 #3
Den siger der er en fejl i denne linie

include \"$midt\";

Pelann
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:26 #4
include($midt);
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:28 #5
Det giver desværre samme fejl!

Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:30 #6
prøv at skrive:
echo $midt;
Så kan du se hvad variablen indeholder ...

I øvrigt:
<body background=\"back\"> - \"background\" bruges til at indsætte et billede som baggrundt ...
Avatar billede bigo Nybegynder
14. juni 2001 - 22:31 #7
hvad med include(\"$midt\");

;-)
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:32 #8
Havd er din fejl?
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:33 #9
sorry! ... man er jo ikke språvli\' vel ... ;o)
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:33 #10
Warning: Failed opening \'\' for inclusion (include_path=\'\') in /home/webhotel/default.php on line 14
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:34 #11
=>bigo: det virker også uden \" (i hvert fald i php4) ...
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:35 #12
bigo->Det virkede desværre heller ikke!!!
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:35 #13
Din variabel $midt er tom.
Prøv en gang at skrive:
echo \'dette er indholdet af $midt:\'.$midt;
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:40 #14
Så skriver den: dette er indholdet af $midt:
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:45 #15
JA ... variablen med navnet $midt indeholder intet. Det er netop det php brokker sig over. PHP kan ikke \"include\" \"ingenting\" ...

definer først $midt ... eks.:

$midt = \"midt.html\";
include($midt);

- så virker det ... :)
Avatar billede pelann Nybegynder
14. juni 2001 - 22:54 #16
repsac-> Så går ideén lidt af med, at jeg skal kunne bruge div id, til at få den til at skifte side. Problemet er kun, når man kommer udefra med en direkte URL!
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:55 #17
Jammen du bliver jo nødt til at definere variablen uanset hvad ...

Forklar lige hurtigt hvad der sker på siden ... det kan være der findes en nem og hurtig løsning ...
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:59 #18
Prøv at stikke mig et link og evt. mail mig en forklaring. Jeg tøffer i hi nu.
casper@thomsen.as
Avatar billede bigo Nybegynder
14. juni 2001 - 23:09 #19
så du vil hente en record fra en database og smide i variablen $midt..

Der bør du i stedet definere en tabel(rows og celler og ting ;-)) og f.eks. lave en echo $$row[tekst];
Avatar billede stalle Nybegynder
19. juni 2001 - 11:36 #20
Jeg ville bruge tabel i stedet for frames...men det er også bare mig

/Stalle
Avatar billede pelann Nybegynder
19. juni 2001 - 12:03 #21
Jeg tror jeg bliver nød til at prøve at undgår links direkte ind i min side...

Jeg lukker