Avatar billede falslev Nybegynder
27. januar 2008 - 20:59 Der er 7 kommentarer

Scroll ned til et pkt. i iframe når siden loades

Jeg har behov for et script der når min side, der indeholdende en iframe, loades scrolles der automatisk f.eks. 25 % ned af siden i iframen.
Siden der loades i iframen har jeg ikke selv adgang til så alt kode skal være på min side.

Hjælp :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 22:02 #1
<ole>

Du kan ikke scripte på tværs af domæner, så det kan ikke lade sig gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede falslev Nybegynder
25. marts 2008 - 15:29 #2
Det er jo ikke på deres domæne jeg ønsker det, men noget kode der gør det i iframen på mit site.
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2008 - 19:36 #3
Jamen, det kan du ikke, hvis siden, der loades i iframe'en, kommer fra et andet domæne  :)

Både window objektet og scrollbaren i iframe'en hører til det dokument, som er loaded i den. Derfor skal du altså scripte ind i et dokument, som stammer fra et andet domæne, hvis du vil kontrollere scrolling i iframe'en - og det kan man af sikkerhedsmæssige årsager ikke
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2008 - 19:39 #4
Det eneste, du kan gøre, er at kikke i kilodekoden og finde et element med et name eller id 25% nede på siden. Så kan du kalde siden med:
    <iframe src="http://www.domain.dk/sti/til/fil.html#id_fra_dokumentet" ........></iframe>
Avatar billede falslev Nybegynder
25. marts 2008 - 21:27 #5
Det er jeg helt med på. Tror vi misforstår hinanden :)

Kunne jo være der var noget javascript man kunne tilføje til sin iframe så den kunne.
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2008 - 22:46 #6
Nej, jeg tror ikke, du helt er med  :)

Det er af sikkerheds grunde. Hvis man kunne disable sikkerheden med JavaScript, ville der jo ikke være nogen sikkerhed  ;o)
Avatar billede falslev Nybegynder
26. marts 2008 - 09:52 #7
Hvad er det lige du mener sikkerheden her er?
Vi snakker om at scrolle i en iframe :)