Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
27. januar 2008 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad er galt i denne switch sætning?

Jeg har følgende kode i min menu.php fil:

<a class="uppermenu" href="main.php?module=kontakt">Kontakt</a>
<a class="uppermenu" href="main.php?module=forside">Forside</a>

I main.php har jeg så følgende switch sætning:

<?php include("menu.php"); ?>

<?PHP switch ($module){

CASE "kontakt":

    echo "Kontakt";

        include "./kontakt/submenuKontakt.php";

    include "kontakt.php";

break;

default :

    echo "default";

    include "submenuForside.php";

    include "forside.php";

break;

}

?>

Lige meget hvilke links jeg trykker på kommer jeg ind i "default".

Og når jeg prøver at udskrive variablen module udskrives ingenting. Så af en alle anden grund bliver module variablen ikke tilskrevet en værdi i linksene?
Avatar billede yHec Novice
27. januar 2008 - 20:43 #1
Er du sikker på register_gobals er sat til ON???

Ellers prøv at skift denne:
switch ($module)

ud med denne:
switch ($_GET['module'])

/y
Avatar billede yHec Novice
27. januar 2008 - 20:43 #2
Jeg mente selvfølgelig REGISTER_GLOBALS
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
28. januar 2008 - 09:35 #3
Jeg har prøvet at tilføje echo "Modulnavn: $module" efter den skulle være tilskrevet med en værdi. Men der kommer intet ud af kun ordet "Modulnavn:" bliver udskrevet på skærmen.

Så jeg tror ikke $module bliver tilskrevet en værdi. Ved ikke hvorfor?

Men hvordan sætter man register_globals on?
Avatar billede yHec Novice
28. januar 2008 - 13:19 #4
Den bliver ikke tildelt en værdi, fordi du ikke tildeler den en værdi...

Men du skal bare bruge $_GET['module'] istedet for $module. Ellers kan du sætte $module=$_GET['module'], så burde det virke.

Mht REGISTER_GOBALS, er det noget din udbyder afgør... For det meste.

/y

Men du skal bare bruge $_GET['module'] istedet for $module. Ellers kan du sætte $module=$_GET['module'], så burde det virke.
Avatar billede bobslaede Nybegynder
28. januar 2008 - 15:14 #5
Det er aldrig særligt smart at have REGISTER_GLOBALS sat til ON, ret usikkert hvis du ikke er en vild kode-nazi
Avatar billede kenneth_breve Nybegynder
28. januar 2008 - 17:38 #6
Tusind tak for hjælpen.

Det virker perfekt nu med $_GET['module']

:-)

Smid svar
Avatar billede yHec Novice
28. januar 2008 - 17:43 #7
:-)