Avatar billede fun22 Nybegynder
27. januar 2008 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

String splitteri

Hej

Jeg står og skal have splittet en string op.. Stringen ser f.eks sådan her ud:

mappe/234

Hvordan får jeg så fat i tallet 234, og det skal kun køre hvis det er et tal til sidst..
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2008 - 19:48 #1
Hvad mener du med at det kun skal "køre" hvis der er tal til sidst?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2008 - 19:52 #2
Første bud:

            string dinString = "mappe/234";

            string[] dinStringArr = dinString.Split(new char[] {'/'});

            string ditTal = dinStringArr[1];

            Console.WriteLine(ditTal);
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2008 - 21:38 #3
string[] parts = s.Split("/".ToCharArray());
if(parts.Length >= 2 && int.TryParse(parts, out num))
{
    lbl.Text = "Tal = " + num.ToString();
}
else
{
    lbl.Text = "Ikke et tal";
}
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2008 - 22:18 #4
Det skal bruges til noget urlrewrite.. Indtil videre har jeg selv fået bikset følgende sammen..

Dim app As HttpApplication
        app = CType(sender, HttpApplication)

        Dim Url As String = app.Request.RawUrl.ToLower()

        Dim UrlList As Array

        UrlList = Url.Split("/")

        Dim NewUrl As String

        NewUrl = UrlList(2)

        If UrlList.Length > 3 Then
            NewUrl = NewUrl & "&ID=" & UrlList(3)
        End If

        If Not NewUrl.Contains(".") Then
            app.Context.RewritePath("default.aspx", "", "Module=" & NewUrl)
        End If

Og det virker og med f.eks minside.dk/login feks, så kommer login siden... Men hvis nu jeg skriver minside.dk/content/1 så leder den efter default.aspx i content mappen.. Som jo ikke eksistere.. Den skulle gerne komme til at se sådan her ud:

app.Context.RewritePath("default.aspx", "", "Module=Content&ID=1")

Kan i følge mig?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2008 - 03:07 #5
Noget a la:

    Public Function UrlConvert(url As String) As String
        Dim parts() As String = url.Split("/".ToCharArray())
        Dim dummy As Integer
        If Integer.TryParse(parts(parts.Length - 1), dummy) Then
            Return "Module=Content&Id=" & parts(parts.Length - 1)
        Else
            Return "Module=" & parts(1)
        End If
    End Function
Avatar billede fun22 Nybegynder
31. januar 2008 - 19:19 #6
Hej jeg fandt et færdigt komponent på http://www.urlrewriting.net/en/Default.aspx som kunne det hele..

Smid et svar så du kan få lidt for din hjælp..
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2008 - 19:43 #7
moi ?