Avatar billede skovborg Nybegynder
27. januar 2008 - 18:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

fylde billeder ind i et array

Hej med jer
Jeg vil meget gerne fra min javascript kode kunne hente alle filer fra en mappe ogsaa laese dem ind i et array.
Jeg har styr paa hvad jeg skal gaere efter de er i arrayet.
Jeg benytter en apache server paa linux.

Vi ses
Morten skovborg
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 18:51 #1
JavaScript kan desværre ikke finde filer i mapper - til det skal du bruge noget ServerSide, eksempelvis ASP eller PHP, til at generere dit JS-array med.
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 18:56 #2
Eks. i ASP:
<script type="text/javascript">
var arrPics=new Array(<%set objFSO=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
i=0
For Each File In objFSO.getFolder(Server.MapPath("/mappe")).files
  If i>0 Then Response.Write ","
  Response.Write "'"&File.Name&"'"
  i=i+1
Next
set objFSO=nothing%>);
</script>
Avatar billede skovborg Nybegynder
27. januar 2008 - 20:59 #3
hvad nu hvis jeg gerne vil lave det i php. Hvordan ser det saa ud?
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 21:01 #4
Det er et godt spørgsmål. =) Jeg er ASP-programmør. Søg evt. på google, det plejer at være rimelig lige til. Evt. prøv: PHP files
Avatar billede skovborg Nybegynder
27. januar 2008 - 21:10 #5
Jeg tror at jeg er n'dtil at være mere præsis:
jeg har et array i noget javascript som skal fyldes med filnavne fra en bestemt folder. Det jeg laver er for nemt at kunne tilføje billeder til et galleri uden at skulle ændre så meget som en stump kode.
Hvis der er en der også kan få metadata ud af et billede så vanker der en ekstra bonus på 100 point
Vi ses
Morten
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 21:29 #6
Ja, det var også sådan, jeg opfattede dit første spørgsmål, men jeg kan dog ikke finde ud af at løse det i PHP.

Hvad mener du med metadata ud af et billede?
Avatar billede skovborg Nybegynder
27. januar 2008 - 21:50 #7
i alle billeder er der nogle informationer gemt i selve billedet hvor du kan sætte hovrnår de er fra eller du kan tilføje en note selv.
Hvis jeg kan hive de data ud er det jo ret fedt.

Vi ses
Morten
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 22:04 #8
<ole>

Spørgsmålet hører mere og mere til i PHP kategorien  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede skovborg Nybegynder
27. januar 2008 - 22:42 #9
det er nok rigtigt.
Så jeg lukker og slukker her.
Vi ses
morten