Avatar billede jes-eu Nybegynder
27. januar 2008 - 14:40 Der er 14 kommentarer

Flash Drop Down

Hej Eksperter,

Jeg har en drop down menu som ligger ovenfor en flash fil. Hvordan får flashfilen til at ligge i baggrunden?
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 14:59 #1
Det kan du desværre ikke. Flash ligger altid øverst i IE og et par andre browsere.
Avatar billede jes-eu Nybegynder
27. januar 2008 - 15:25 #2
hhhmmm, jeg har tidligere oprettet et spørgsmål omkring det, men kan desværre ikke finde svaret. Kan det passe det er noget med invisible eller layers der skal bruges?
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2008 - 15:56 #3
Det kan man nu godt - dette benytter man bla på youtube, men om det så er en pæn løsning kan altid diskuteres. På grocompany.dk kan der ses en simpel version af youtubes tanke.
Avatar billede jes-eu Nybegynder
27. januar 2008 - 18:11 #4
hvilken funktion skal man bruge?
Avatar billede w13 Novice
27. januar 2008 - 18:46 #5
keysersoze>> Hvor på grocompany.dk bliver det brugt? Jeg ser intet flash der.
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2008 - 00:14 #6
Det har engang været på forsiden men det er ændret nu kan jeg se - ellers skal man være logget ind for at kunne se det, men jeg ville desværre blive nødt til at slå dig ihjel bagefter hvis jeg gav dig adgang :)

Det er kombinationen af iframe og noget js der gør tricket - har desværre ikke linket mere til den tutorial jeg engang fandt omkring det.
Avatar billede dondy-kurt Nybegynder
30. januar 2008 - 08:43 #7
Kan man ikke bruge z-index...?
Avatar billede keysersoze Guru
30. januar 2008 - 17:52 #8
nej
Avatar billede w13 Novice
30. januar 2008 - 19:54 #9
dondy-kurt>> som sagt ligger flash aller øverst - altså uden på alle z-indexes. Men Keysersoze kender jo så et eller andet trick, der skulle løse det.
Avatar billede itognet Nybegynder
31. januar 2008 - 19:19 #11
Hehe, det har jeg svar på!!

Du skal lave et layer som styre af en style:

<style type="text/css">

#menu {position:absolute;
      left: 0;
      top:0px;
      width: 100%;
      height:20%;
      visibility:visible;
      border:0px solid #ff0000;
      z-index:1;
}
</style>

<div id="menu">

//-> Vis din FLASH her :)
//-> Det er muligt at z-index skal være 0

</div>
Avatar billede w13 Novice
31. januar 2008 - 19:21 #12
itognet>> Virker det med Flash-applikationer, for da jeg rodede med det, hjalp z-index intet.
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2008 - 21:33 #13
det gør det stadig ikke - men hvis itognet kan henvise til en løsning der virker tager jeg selvfølgelig mine ord i mig igen :)
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2008 - 17:50 #14
http://grocompany.dk/collagesummer2008.asp

Her er der html over flash...

og skal vi så ikke snart have lukket her :)