Avatar billede th1 Nybegynder
27. januar 2008 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML to MS SQL DB

Hejsa ekspter jeg har har et problem.

Jeg har en masse XML data som jeg sagtens hente i gennem et DataSet. jvor jeg binder det til en Repeater for at vise det.

Mit problem er så at jeg gerne vil få det XML indsæt i en tabel i min MS SQL DataBase.

nogen der ved hvordan man gør det?
Avatar billede nielle Nybegynder
27. januar 2008 - 14:37 #1
MS SQL 2005 har decideret en type til at gemme XML i. Har du prøvet med den?

Men så kommer alt XML'en til at ligge som een række, og det er måske ikke lige det du ønsker?
Avatar billede simm Nybegynder
27. januar 2008 - 14:38 #2
Du kan kalde GetXml-metoden på dit dataset, og læse det med en StringReader.. så får du hele strukturen som du kan lægge op i et felt i databasen

StringReader rdr = new StringReader(mitDataSet.GetXml());
string insertSQL = "INSERT INTO xmltabel values (@xmloutput)";
SqlConnection sqlconnect = new SqlConnection("din-connect-string-her");

SqlCommand sqlcmd = new SqlCommand(insertSQL, sqlconnect);
sqlcmd.Parameters.AddWithValue("@xmloutput", rdr.ReadToEnd());

try
{
  sqlcmd.Connection.Open();
  sqlcmd.ExecuteReader();
}
osv.

Senere kan du så, hvis du skal bruge det, trække det ud og smide det ind i et dataset igen.
Avatar billede th1 Nybegynder
28. januar 2008 - 22:03 #3
hmm jeg kan ikke helt bruge stringReader da jeg vil gerne få værderne Name og Code ud fra min XML.  det kan jeg sagtens gøre.. men jeg kan bare ikke indsætte de værdier fra min Repeater i en SQL Tabel

nogen der har forslag?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 17:25 #4
Havde du et svar på 27/01-2008 14:37:22 ?
Avatar billede th1 Nybegynder
30. januar 2008 - 21:09 #5
nej det var ikke lige det jeg ønskede.  undskyld jeg ikke fik svaret.. jeg har fundet en løsning på mit problem med at bruge en XML DataSource. så slipper jeg også for at køre det ind i en SQL DB
Avatar billede th1 Nybegynder
30. januar 2008 - 21:09 #6
lukker