Avatar billede nubi19 Nybegynder
26. januar 2008 - 23:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undgå event bubbling af MouseUp

Jeg det problem at jeg i et ListView vil selecte items ved MouseDown og dernæst tilbyde drag'n'drop. Hvis man så dropper et item fra ListView A i ListView B, så fyres MouseUp på ListView A bagefter, og selecter derved et nyt item (indbygget funktionalitet).

Jeg kan nå at se MouseUp i en eventhandler inden det tilsyneladende sker, men kan ikke stoppe eventen fra at bubble videre, er der nogen som helst måde at gøre det på ?

Eller evt. anden måde at undgå ListView'et får selected et item i denne situation ?
Avatar billede wisen Nybegynder
04. februar 2008 - 16:43 #1
Du kan prøve at lave en nedarvning af ListView, og så bruge "dit eget" ListView i stedet. Fordelen ved at gøre det, er at du kan override MouseUp. Hvis du ikke kalder base.MouseUp i den override'de metode, vil eventet ikke blive skudt af

/Wisen
Avatar billede nubi19 Nybegynder
06. februar 2008 - 19:44 #2
Ja det er nok eneste måde at gøre det på, tak for inputtet - hvis du lægger et svar får du pointene :-)
Avatar billede wisen Nybegynder
07. februar 2008 - 08:12 #3
det er nok ikke 200 point værd.. det er op til dig... jeg er også tilfreds med mindre :)

/Wisen
Avatar billede wisen Nybegynder
07. februar 2008 - 08:12 #4
... og et svar
Avatar billede nubi19 Nybegynder
07. februar 2008 - 21:10 #5
Tjah pyt, du får bare dem alle sammen :-)
Avatar billede wisen Nybegynder
08. februar 2008 - 08:09 #6
takker :)