Avatar billede petert Forsker
26. januar 2008 - 14:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatering af celler

Hej alle
Kan nogle hjælpe med hvordan jeg formaterer nogle celler således at når jeg i cellen skriver eks 1 skrives der 1 time og således at hvis jeg tæller eks 12 celler sammen (der har samme formatering) skrives resultatet 12 timer
Det samme problem har jeg i en anden celle hvor jeg vil skrive eks 3 og så skrives der 3/2008
Jeg har prøvet i brugerdefineret at skrive time eller "time"
men det virker ikke, og jeg er ikke stiv i ovenstående
MVH
Petert
Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
26. januar 2008 - 14:43 #1
Du kan lave en brugerdefineret formatering der hedder # "teksstreng" og så kan du skrive timer eller bananer eller hvad du nu har lyst til. Hvis du vil regne med minutter og timer mv. så kan du formatere cellen med t "timer" hvor t laver formatet om til timer og  "timer" sørger for at der står timer i cellens resultat. Ved ikke helt hvad du vil have.
Avatar billede petert Forsker
26. januar 2008 - 14:50 #2
Skal jeg have # foran tekststrengen Eks # "/2008" og # "time"
Petert
Avatar billede petert Forsker
26. januar 2008 - 14:55 #3
Det virker fint med time men hvis jeg laver en # /2008 skriver den eks 5 (for uge 5 2008) skriver den 10040/2008 hvorfor det
Petert
Avatar billede petert Forsker
26. januar 2008 - 14:57 #4
Undskyld jeg glemte "" det virker fint Tusind tak Frederik Kroman smid et svar så vi kan lukke
Petert
Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
27. januar 2008 - 20:08 #5
super
Avatar billede petert Forsker
05. februar 2008 - 08:52 #6
Mange tak for hjælpen.
Mvh
Petert
Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
05. februar 2008 - 19:52 #7
det var så lidt.