Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 23:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sammenkæde to poster til et felt

Kære Ekspertpanel :-)
Jeg har lave en formular der er tilknyttet en tabel (tblSkuespillere)
I denne tabel er bla. to kolonner Fornavn samt Efternavn.
De to kolonner vil jeg gerne samle i et felt i en formular således at det fulde navn hænger sammen på en naturlig skreven måde. Men i kontrolelementkilden kan jeg kun vælge Fornavn eller Efternavn, ikke dem begge!!! Jeg har prøvet med at skrive [Fornavn] & [Efternavn] og Fornavn & Efternavn osv direkte i kontrolelementkilden men lige lidt hjælper det. Jeg får bare en fejlmelding #NAVN. Kan man ikke sætte dem sammen uden at gøre det i en forespørgelse?

Er der nogen der kan hjælpe?

M.v.h.

Morten
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2008 - 09:53 #1
I din forespørgsel sætter du markøren i et nyt tomt felt og skriver:

Udtryk1: [Fornavn] &" "&[Efternavn]

Det betyder at du kan trække udtrykket ind i både dine formularer og rapporter. Hvis du vil lave det i formularen tager du blot en ubundet tekstboks i værktøjslinien og giver det datakilden:

=[Fornavn] &" "&[Efternavn]
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
26. januar 2008 - 10:09 #2
Hej Mugs

Dit svar er et synligt bevis på hvor godt et InterNetforum er for os uvidende dødelige. Jeg havde prøvet konstalationen dog uden = tegnet. Og bingo så virker det.
Man tænker jo sit :-)

Mange tak for hjælpen

Mvh

Morten
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
26. januar 2008 - 10:10 #3
Har du fået point?
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2008 - 10:32 #4
Selv tak - Jeg har fået point, og tak for det.
Eksperten er et godt forum for de brugere, der benytter det seriøst. Jeg selv har ingen uddannelse i Access bortset fra 2 x 3 dage i det grundlæggende for ca 15 år siden. Resten har jeg læst her på eksperten af andre brugere.