Avatar billede fck1990 Nybegynder
25. januar 2008 - 16:32 Der er 3 kommentarer

afinstaller chipset driver men hvordan?

sidder med et problem hvordan afinstaller jeg driverne til min chipset?
det er fordi jeg har en bærbar med santa rosa og den kører elendigt med driverne (har kontaktet mit support men de sagde det er fordi intel ikke har lavet nogle gode driver endnu og computer ydrer bedre uden nogle driver)

derfor vil jeg afinstaller dem

men hvordan?
Avatar billede lillbi Nybegynder
25. januar 2008 - 16:57 #1
prøv om du kan lokaliserer driverfilen (en .inf) og så slet den. Gå så ind i Device manager og afinstallere driveren. Lav så en skan efter nyt hardware. Da den nu ikke har driveren til enheden tror jeg ikke at den vil installere noget. Jeg er ikke sikker på at dette vil virke men det er et forsøg værd.
Avatar billede haverslev Novice
25. januar 2008 - 18:03 #2
Øøhhh, chipset driveren "binder" jo de forskellige ting (chip) sammen på motherboardet - altså "fortæller" hvordan de forskellige porte osv. skal styres.
Så det forstår jeg ikke lige at en Supporter siger og tillige at du skal køre uden  !!
Hvad hedder din pc ?
Hvad er der af problemer ?

Hvad er Chipset: (fra Intel)
The chipset controls the system and its capabilities. All components communicate with the processor through the chipset - it is the hub of all data transfer. The chipset uses the DMA controller and the bus controller to organize the steady flow of data that it controls. The chipset is a series of chips attached directly to the motherboard, and is usually second in size only to the processor. Chipsets are integrated (soldered onto the motherboard) and are not upgradeable without a new motherboard.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2008 - 18:49 #3
Tror den supporter hellere skulle se at få sig en pølsevogn. Lyt til haverslev.