Avatar billede lholmquist Nybegynder
24. januar 2008 - 14:53 Der er 5 kommentarer

Makro som formaterer visse rækker med data fra andre rækker

Hej,

Jeg har en stort dataudtræk som jeg ønsker at formaterer således at det kan bruges i en pivottabel. Desværre kender jeg ikke meget til at lave makroer.

Mit data ser ud således:

Row Type    Navn  Projekt Data1 Data2 Data3 osv
1  Projekt  xx            xx    xx    xx
2  Fase    xx            xx    xx    xx
3  Opgave  xx            xx    xx    xx
4  Milepæl  xx            xx    xx    xx
5  Optave  xx            xx    xx    xx
6  Projekt  xx            xx    xx    xx
7  Opgave  xx            xx    xx    xx
osv..

Der er altså tale om en række projekter med et vilkårligt antal faser, opgaver og milepæle.

Jeg ønsker at formatere mit data således at alle rækker får tilføjet navnet på det 'projekt'(som findes i en række) som det tilhører. Defor skal makroen identificere de rækker som har typen projekt og kopiere navnet på projektet (feltet navn) til alle de rækker som kommer efter projektet (faser, opgaver og milepæle). Dette gøres indtil makroen finder næste række med typen projekt og så derefter tilføjer dette projekts navn til efterfølgende rækker osv..

Mit output skal gerne blive en lang række linier som alle har fået tilføjet navnet på det projekt de tilhører.
Avatar billede lholmquist Nybegynder
24. januar 2008 - 14:56 #1
Det er lidt svært at se, men det er meningen at mit data har indhold i alle rækker undtagen 'projekt'. Det er denne kolonne som skal udfyldes med projeknavne!
24. januar 2008 - 15:08 #2
Vil du ikke bare have Navnet i kolonnen Navn - eller vil du faktisk have navnet stående i både Navn og Projekt kolonnerne?
Avatar billede lholmquist Nybegynder
24. januar 2008 - 15:24 #3
Jeg vil gerne have Navnet stående både i kolonnen Navn og også i kolonnen Projekt fordi det vil kun være i rækker af typen Projekt at projektnavnet vil stå i begge kolonner. For alle andre linier vil der være andre navne.
24. januar 2008 - 15:36 #4
okay - demo på vej
24. januar 2008 - 15:46 #5
Demo kan hentes her http://www.smartoffice.dk/Tips/Eksperten/Index.asp (Spm. 816349)