Avatar billede jgni Nybegynder
24. januar 2008 - 14:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

grep - flytning af filer

Daw

Jeg vil gerne i /var/opt/topas/ttfiler/fejlttfiler flytte de filer der indeholder ordet SMS-ARMSC4 til /var/opt/topas/ttfiler/fejltt_SMS

Jeg er ikke helt med på hvad jeg gør galt, andet end at min grep må være forkert :/
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. januar 2008 - 16:24 #1
Prøv at poste din grep kommando..
Avatar billede skau Nybegynder
24. januar 2008 - 20:12 #2
Kan du ikke bare:
mv /var/opt/topas/ttfiler/fejlttfiler/*SMS-ARMSC4* /var/opt/topas/ttfiler/fejltt_SMS
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2008 - 02:43 #3
Er det:

mv `grep -l SMS-ARMSC4` /var/opt/topas/ttfiler/fejltt_SMS

du leder efter ?
Avatar billede skau Nybegynder
25. januar 2008 - 10:09 #4
Hej Arne -
Jeg troede at SMS-ARMSC4 skulle indgå i navnet og ikke inden i filen men når det er sagt

vil det du skriver virke ?? - normalt skal grep ha noget at søge i - hvis din grep skal virke bør det så ikke være
mv `grep -l SMS-ARMSC4 /var/opt/topas/ttfiler/fejlttfiler/*` /var/opt/topas/ttfiler/fejltt_SMS

Men fed option den der -l ... den har jeg aldrig brugt - men det kommer jeg nok til fra nu af og fremefter ?
Avatar billede jgni Nybegynder
25. januar 2008 - 11:00 #5
Og I mener '' rundt om?
Avatar billede jgni Nybegynder
25. januar 2008 - 11:05 #6
jo, det virker søreme. I kan smide et svar :)
Avatar billede skau Nybegynder
25. januar 2008 - 14:52 #7
Det er arneV's point
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2008 - 15:01 #8
Ah ja - der manglede hvad der skulle soeges i.

---

Det er meget vigtigt at det er forlaens gnyffer.

---

Og svar.
Avatar billede jgni Nybegynder
25. januar 2008 - 15:33 #9
arne, lige ET lille problem. Hvis der ikke er nogen filer, eller hvis der er filer, men de ikke indeholder SMS-ARMSC4, så melder den syntaksfejl eller lign.

Jeg bruger det som del af et større script og det er lidt uheldigt ;)
Avatar billede skau Nybegynder
25. januar 2008 - 19:35 #10
Det her er et gæt - har ikke haft tid til at prøve det

FILER=`grep -l SMS-ARMSC4 /var/opt/topas/ttfiler/fejlttfiler/*`
if [ "X$FILER" != "X" ]
then
for FIL in $FILER
do
  mv $FIL /var/opt/topas/ttfiler/fejltt_SMS
done
fi
Avatar billede jgni Nybegynder
26. januar 2008 - 11:23 #11
Det virker perfekt!