Avatar billede soeren_dk Nybegynder
24. januar 2008 - 14:27 Der er 2 kommentarer

Læsning fra et Listview i C# (Windowsapp)

Hej Kære Eksperter,

Jeg har et lille program til indeholder et listview. Hvilket fungerer fint.

Problemet er at "læse" det item som brugeren har valgt. Dvs. når brugeren klikker på et item i listen, så vil jeg gerne kunne identificere hvilket.

Jeg er blevet lidt forvirret, men har kigget på ListView.SelectedListViewItemCollection - men såvidt jeg kan se kan jeg ikke bruge den til at læse selve det valgte item?

Er der nogle som kan hjælpe?

På forhånd tak,
Søren
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
24. januar 2008 - 14:50 #1
Jeg er nu kommet lidt videre.. og har nu droppet ListView.SelectedListViewItemCollection.

Jeg kan nu læse det valgte item med følgende kode:

foreach (ListViewItem li in lvTasksView.Items)
{
  if (li.Selected)
  {
      MessageBox.Show(li.Text);
  }

Men er det kun muligt at læse den første celle?
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
24. januar 2008 - 16:39 #2
Her er hvordan jeg ville få 1 frem

if (listView1.SelectedItems.Count > 0)
{
  ListViewItem currentItem = listView1.SelectedItems[0];
  MessageBox.Show(currentItem.Text)
}

Du kan vælge flere listviewitems på engang (du kan slå det fra så kun 1 kan vælges). Så i koden vælger jeg SelectedItems og returnerer den første derfra (det vil sige hvis du havde markeret to items ville kun en blive returneret).

Håber det hjælper