Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
24. januar 2008 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xupload træls problem

Hej eksperten.
Min webhost har komponentet xupload så jeg tænkte jeg ligeså godt kunne opdatere min upload funktion til en lidt sjovere en.

Men jeg har prøvet abselut alting for at få det til at virke og intet virker.
Den siger altid "The system cannot find the file specified"

Lige nu prøver jeg med den mest simple version, alså den som man kan downloade fra deres side som hedder Simple upload ;P

<OBJECT WIDTH=500 HEIGHT=200
    ID="UploadCtl"
    CLASSID="CLSID:E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003"
    CODEBASE="XUpload.ocx">
<PARAM NAME="Filter" VALUE="Images (.gif;.jpg)|*.gif;*.jpg">
<param name="server" value="2-0.dk">
<param name="script" value="01_simple_upload.asp">

</OBJECT>

<%
    Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
    Upload.IgnoreNoPost = True

    Count = Upload.Save("\upload")

    Response.Write Count & " files(s) uploaded:" & chr(13) & chr(10) & chr(13) & chr(10)

    For Each File in Upload.Files
        Response.Write File.Path & chr(13) & chr(10)
    Next

%>

Har søgt på eksperten og google og prøvet alle eksempler jeg kunne, og alt har endt med "the system cannot find the file specified"

Har dogt løkses mig at bruge det demo ekspemle, hvor den sender billedet til persist softwares server, men det kan jeg jo ikke bruge til ret meget bortset fra at det nok er noget galt i scriptet og ikke formen.

Venlig Hilsen
Martin Dalgaard
Avatar billede weis Nybegynder
24. januar 2008 - 17:33 #1
Du kan læse noget om din fejl her: http://support.persits.com/show.asp?code=PS02062099 jeg har selv sat et XUpload komponent op og det tog mig nogle timer at få det til at virke. Du skal også ændre dit uploadscript så den gemmer på serveren og så skal du nok have nogle flere "param name" på dit object
Avatar billede madeindk Nybegynder
24. januar 2008 - 18:38 #2
Count = Upload.Save(Server.MapPath("/upload/"))
Eller:
Count = Upload.Save(Server.MapPath("C:\upload")
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
28. januar 2008 - 16:20 #3
mange tak madeindk, det var lige præcis problemet, smid et svar
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
28. januar 2008 - 21:06 #4
ok, hvis der er nogle som har overskud til at kigge med igen så:

Efter jeg fik det første til at virke ville jeg jo have det i en database, så der kan komme informationer med det osv, så jeg tænkte jeg bare ville bruge den som jeg brugte før xupload.
<%
Server.ScriptTimeout = 90

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

' Capture files
Upload.Save Server.MapPath("/upload/")

' Obtain file object
Set File = Upload.Files(1)

If Not File Is Nothing Then
  ' Build ODBC connection string
  Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("hovdetabelen.mdb")

  ' Build SQL INSERT statement
  SQL = "INSERT INTO MYIMAGES(image_blob, filename, kategori, filesize) VALUES(?, '"
  SQL = SQL & File.Filename & "', '"
  SQL = SQL & Upload.Form("kategori") & "', "
  SQL = SQL & File.Size & ")"

  ' Save to database
  File.ToDatabase Connect, SQL
  Response.Write "File saved."
Else
  Response.Write "File not selected."
End If
%>

Ja total copy paste fra Persist softwares manual.
Men den Uploader kun den første fil til databasen, DEn uploader alle filerne til mappen /upload/ men kun de første til databasen.
Really wierd.  Hvis du har kendskab til dette, hjælp endelig.

Ellers smid bare det svar også åbner jeg en ny post :)
Avatar billede martin_dalgaard Nybegynder
29. januar 2008 - 10:25 #5
Fandt selv ud af den sidste, byttede bare Set File = Upload.Files(1) ud med  For Each File in Upload.Files,    så ddet blev en løkke, men smid svar for det første aligevel
Avatar billede madeindk Nybegynder
22. februar 2008 - 19:06 #6
Svar.
Avatar billede madeindk Nybegynder
10. marts 2009 - 08:31 #7
Skal vi lukke denne her?