Avatar billede cak-it Nybegynder
24. januar 2008 - 11:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eksportering af Query til Excel via knap

Jeg er ved at lave en kundedatabase og skal lave den så brugervenlig som muligt.

Jeg ved at man kan eksportere en Query til Excel under "Eksterne Data" og trykke på Excelikonet.

Det jeg skal bruge er en knap i en Form der gør det samme med en rapport
.
Jeg har prøvet mig frem med makroværktøjet.

Handling: SkrivTil
Argumenter: Rapport; email Nyhedsmagasin query; Tekstfiler (*.txt); EmaillisteOverFolkDervilHaveNyhedsbrev.xlsb; Nej; ; 0; Skærm

Som fejler.

Så har jeg prøvet med:

Handling: SkrivTil
Argumenter: Rapport; email Nyhedsmagasin query; Tekstfiler (*.txt); EmaillisteOverFolkDervilHaveNyhedsbrev.csv; Nej; ; 0; Skærm

Som giver mig en liste, men med formatering.

Jeg vil have det uden formatering, men kan ikke lige finde en løsning på det.

Er der nogen der har et bud?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:17 #1
DoCmd.OutputTo acReport, "navnRapport"
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:19 #2
Kan udvides med:

DoCmd.OutputTo acReport, "NavnRapport", outputformat, outputfile

Hvis disse ligger fast!~)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 11:23 #3
Det skal sættes ind i vb editoren... Højreklik på din knap og vælg generer hændelse og så vælg kodegeneratoren. Så kommer der en private sub og i denne indsættes linien. Hvis du allerede har en makro på knappen, så skal denne fjernes først!~)
Avatar billede cak-it Nybegynder
24. januar 2008 - 11:47 #4
Jeg prøver lige at se om jeg kan få det til at virke.
Avatar billede cak-it Nybegynder
24. januar 2008 - 11:56 #5
Når jeg skriver:

DoCmd.OutputTo acReport, "email Nyhedsmagasin query", xlsb, EmaillisteOverFolkDervilHaveNyhedsbrev.xlsb

så får jeg en Run-time Error 424 Object Required
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 12:16 #6
Prøv med:

DoCmd.OutputTo acReport, "email Nyhedsmagasin query"

så kan du se mulighederne...
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 12:24 #7
Man er jo lidt begrænset og jeg må sige at efter min mening er det eneste, som fungerer nogenlunde formatet Rich-tekst eller hvad det nu hedder....

DoCmd.OutputTo acReport, "email Nyhedsmagasin query", acFormatRTF, "c:\EmaillisteOverFolkDervilHaveNyhedsbrev.rtf"

!~)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 12:25 #8
Men du kan jo prøve med acFormatXLS
Avatar billede mugs Novice
24. januar 2008 - 13:14 #9
Hvorfor ikke blot eksportere forespørgslen? Og hvilken ide ligger der i, at eksportere en rapport til Excel?
Avatar billede cak-it Nybegynder
24. januar 2008 - 13:24 #10
Årsagen til at jeg ikke bare eksporterer forespørgslen er at de brugere der skal benytte databasen ikke ander hvordan en sådan virker. Derfor ville jeg have en knap i det interface jeg laver, der kunne gøre det samme.

Jeg fandt følgende på MS hjemmeside om VBscript: This behavior is by design. You cannot export reports to the Excel format in Access 2007. Microsoft has disabled this functionality.

Jeg Sætter den til at spytte det ud i *.scv

Jeg lukker spørgsmålet og giver point til spq, for de gode alternativer.