Avatar billede hebsbebs Nybegynder
23. januar 2008 - 22:04 Der er 3 kommentarer

Lyd fra Vob film kan ikke høres på tv'et

Jeg bruger en Trådløst mediacenter Pinnacle 250 i stuen, som streamer fra min Synology 107+ NAS server.
Mine dvd skiver har jeg konverteret til VOB fil med AC3 + DK undertekster via programmet CloneDVD Mobile fra Slysoft.
Når jeg vil se filem i stuen Via Pinnacle 250 mediaplayer, kan lyden fra filmen IKKE høres fra Tv'et. Kun AC3 lyden kan høres over mit surround stereo anlæg i stuen. Men har jeh stereoanlæggetslukket, er der INGEN lyd fra TV'et.
Hvad kan dette skyldes ???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
23. januar 2008 - 22:56 #1
At dit tv ikke har AC3 surround indbygget.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
24. januar 2008 - 12:49 #2
Nej, det er ikke det. For når jeg normalt sætter en dvd skive i min dvd afspiller i stuen og køre den i AC3, lukker så for anlægget - så kan jeg sagtens høre det over tv (dog ikke DTS).
Men jeg forsøgte igår at lave en af mine dvd skiver om til vob med 2ch lyd - dette kunne heller ikke høres på tv.et - UNDERLIGT !! Jeg mener at fejlen må ligge i min Pinnacle mediaplayer i stuen ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. januar 2008 - 22:13 #3
Pinnacle 250 kender jeg desværre ikke.