Avatar billede nibby Nybegynder
23. januar 2008 - 21:03 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Prissætning af banner

Hej

Det er et stykke tid siden at jeg har lavet noget freelance Flash.
Det mærkes på mange måder :(

Nå men hvordan er det nu med priser.
Hvad skal man efter jeres mening tage for en banner lavet i Flash?
Og hvad med en hel hjemmeside?

Bud modtages gerne.
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. januar 2008 - 07:59 #1
Det kommer jo helt an på kompleksiteten af både dit banner og din hjemmeside, hvem du er, hvad du har lavet før (om kunderne har været tilfredse) og eventuelt din uddannelse.

Jeg har lavet en hjemmeside for 800, og det er sikkert i underkanten af, hvad jeg burde have taget, for det tog lang tid at lave. Men betaleren havde ikke flere penge, og så var jeg bare nådig.

Så vurder det selv. Hvad vil du være tilfreds med? Den plejer jeg at høre fra folk, jeg rådfører mig fra.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
25. januar 2008 - 19:29 #2
Find ud af hvad du vil tjene i timen - kommende an på dine kvalifikationer og dit behov for og lyst til jobbet.

Aftal med din kunde om du skal betales på timebasis eller om det skal laves som en akkord. Hvis det skal beregnes på timebasis, så vær reel og underret din kunde om progression og timeforbrug løbende. Hvis det er en akkord, så udregn et optimistisk anslået timeforbrug og læg så 25% oveni.

Lav en fast aftale med kunden om hvad det er han/hun ønsker og aftal at hvis der skal ændringer efterfølgende, så aftales der en pris særskilt for dette - kunder ved sjældent hvad de vil have og vil ofte komme med mange ændringer efterfølgende, hvilket kan give et stort merarbejde.

Som maghem antyder, så er tid relativ. Hvis projektet er sjovt, så er det ikke så slemt at arbejde for en dårlig løn, men hvis det er surt arbejde, så skal lønnen også være derefter. Dog hvis man skal leve af det og ikke bare have det som fritidsbeskæftigelse, så er det vigtigt at der ved et hvert projekt opretholdes en rimelig løn. Husk på at freelancearbejde bør lønnes højere end fast arbejde, da man ikke kan vide hvornår man får sit næste job.

Reel pris er jeg ikke glad for at komme med, men jeg har hørt om priser på alt mellem 100 og 500 kr, kommende an på programmørens dygtighed - når vi snakker hobbyprojektprogrammører/grafikere.

Vigtigst af alt er naturligvis at både du og din kunde er tilfredse efter endt arbejde!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
02. februar 2008 - 11:41 #3
Det er naturligvis en timeløn der er tale.

Tillader mig at lægge et svar.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
29. marts 2008 - 12:30 #4
Mon svaret kunne bruges?
Avatar billede nibby Nybegynder
30. marts 2008 - 00:36 #5
Tak for svaret - undskyld responstiden - men jeg fik lige pludselig tralvt med freelance opgaver ved siden af mit fuldtidsjob - Pyyyh ;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. marts 2008 - 10:57 #6
Helt i orden, og tak for point.