Avatar billede ranx Nybegynder
23. januar 2008 - 17:11 Der er 10 kommentarer

mellemrum i imageurl

Jeg har det problem at jeg ikke kan få mellemrum til at fungere med imageurl.

F.eks virker dette:

billede.ImageUrl = "Y:\\mitbillede.gif";

Men når det skal ligge i en folder med mellemrum kan jeg ikke det til at virke.

billede.ImageUrl = "Y:\\min folder/mitbillede.gif";

skal man skrive nogle bestemte tegn for at inkludere så man kan få mellemrum med?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 17:37 #1
Den skal vel URL encodes ?
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
23. januar 2008 - 19:03 #2
Prøv billede.ImageUrl = "Y:\\min folder\\mitbillede.gif"; eller
billede.ImageUrl = @"Y:\min folder\mitbillede.gif";

Jeg tror dog hovedproblemet er at du bar brugt en forkert skråstreg efter min folder.
Avatar billede ranx Nybegynder
23. januar 2008 - 19:45 #3
imageurl brokker isg over brugen af \ siger forkert tegn. Så det må være med /
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
23. januar 2008 - 19:50 #4
Bare lige for god ordens skyld. Bruger du imageurl i en ASP.Net sammenhæng?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2008 - 19:59 #5
"brokker sig" - det er ikke bare \ der skal vaere \\ ?
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
23. januar 2008 - 20:03 #6
Det tror jeg også er galt. Hvis du ikke har @ foran stringen skal du bruge to \\, fordi \ bliver brugt til f.eks linje skift (\n) osv.
Avatar billede ranx Nybegynder
24. januar 2008 - 13:16 #7
Det er ASP.net C# ja.

Hverken billede.ImageUrl = "Y:\\min folder\\mitbillede.gif"; eller
billede.ImageUrl = @"Y:\min folder\mitbillede.gif"; ser ud til at virke.

Forpulede mellemrum... :(
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
24. januar 2008 - 16:43 #8
Kaster den en fejl eller kommer der ikke noget billede frem? Det kan eventuelt være at din sti er forkert?
Avatar billede ranx Nybegynder
28. januar 2008 - 11:22 #9
Kan det passe at det ikke kan lade sig gøre i Visual studio web developer??

Jeg faldt over dette link: http://www.codeprof.com/dev-archive/174/35-160-1740961.shtm

"As far as I know Web Developer doesn't let you pick a picture what is not in the project folder so probably that's why it works."
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
29. januar 2008 - 12:22 #10
Det kan sagtens være problemet. Ellers så opret en folder i dit hjemmeside projekt og så  opret f.eks en mappe Images (New Folder) og så højreklik på mappen og vælg add existing item og find det billede du vil pege på og tryk ok.

Så kan du tilføje billedet på to måder. Enten ved at sætte i html-delen:
<asp:Image ID="Image1" runat="server" ImageUrl="~/Images/mitbillede.gif" />

ellers bare tilføje billedet og tildele værdien i programmeringsdelen:
Image1.ImageUrl="~\\Images\\mitbillede.gif"