Avatar billede lasserasch Juniormester
23. januar 2008 - 14:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få svar fra en webservice in i en XMLDatasource.

Hejsa.

Sikkert et simpelt spørgsmål, men jeg kalder en webservice jeg har udviklet.

Den svarer korrekt med en xml string til mig.

Jeg vil nu gerne have listet resultatet af dette i et GridView på min webside.

Jeg forestiller mig at skulle bruge en XMLdatasource til dette. Men hvordan får jeg lagt mit resultat ind i en XMLdatasource?

Mvh.
Lasse
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 14:19 #1
kan du ikke bare loade det ind i et DataSet først? mener den har en LoadXml metode eller lignende.
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. januar 2008 - 14:23 #2
Jeg ved godt hvordan jeg får det loaded ind i min xmldatasource. Men problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg får resultatet fra min webservice lagt ind i en string værdi, som jeg kan arbejde med.

/Lasse
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2008 - 14:30 #3
evt. gemme det på disken først med XmlDocument og efterfølgende pege på filen med attributten DataFile..

kan gøres i markup koden.

<asp:XmlDataSource DataFile="stienTilXmlFilen.xml" .....
Avatar billede lasserasch Juniormester
23. januar 2008 - 16:41 #4
Ok, måske har jeg ikke forklaret godt nok...

Det som er problemet, er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg læser den xml som min webservice retunerer.

Hvis jeg i min browser taster addressen : http://www.mitdomæne.dk/Webservices/test.asmx/GetQueueDetails (hvor "GetQueueDetails" er motoden som genererer xml teksten), så viser IE fint min XML.

Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg fra min kode får det samme svar som IE viser lagt ind i en string som jeg så sagtens kan bruge i mit grid.

Bare jeg har strengen, så kan jeg godt hitte ud af resten ;-)

/Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2008 - 01:28 #5
Normal så kalder man en web service ved at tilføje en reference til den (og så genererer
VS en stub for en) og så kalder man en metode på en klasse. Og man ser slet ikke noget XML.

Vil du have den rå XML kan du bruge WebClient eller (Http)WebRequest klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2008 - 01:30 #6
HttpWebRequest wr = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            string html = (new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream())).ReadToEnd();
Avatar billede lasserasch Juniormester
24. januar 2008 - 10:32 #7
Hej Arne. Ja, det fandt jeg ud af sent i aftes... Det er jo angiveligt noget nemmere end jeg havde forestillet mig.

Smid svar for points.

MVh.
Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2008 - 15:48 #8
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:52 #9
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. juni 2008 - 08:52 #10
sorry.... Hermed gjort :-)