Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
23. januar 2008 - 10:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Check om iframe er loadet

Hej Eksperten,

Jeg sidder og skal lave en side hvor jeg skal poste x antal forme til det samme Iframe.

Jeg har lavet logikken der submitter mine forms, en efter en.

problemet opstår fordi jeg skal være sikker på at mit Iframe er klar til at modtage næste submit, altså at den har reloaded sig selv.

lige nu har jeg følgende kode som looper gennem de felter jeg skal posten. i loopet kaldes addStuffToBasket() som smider værdierne ned i mit iframe og submitter det.

while (ProductsPostet < ValuesToPost) {
  if (formRdy) {
    addStuffToBasket(arrPostThese[ProductsPostet][0],
                    arrPostThese[ProductsPostet][1],
                    arrPostThese[ProductsPostet][2]);
    formRdy = false;
    ProductsPostet++;
  }

i mit iframe har jeg så denne kode:

<script type="text/javascript">
parent.formRdy = true;
</script>

Så jeg forsøger at bruge variablen formRdy til at bestemme om mit Iframe er klar.
Jeg får dog en fejl i browseren fordi mit loop er for vildt.

Mit spørgsmål lyder så egentlig. hvordan laver jeg et loop der løbende checker for om mit iframe er klar, og poster den næste for hvis der er?
Avatar billede w13 Novice
23. januar 2008 - 11:35 #1
Kan du ikke lægge løkken i en funktion (herunder kaldet "LøkkeFunktion()"), som du så sætter i gang med følgende kode:

document.getElementById("iframets-id").contentWindow.onload=function(){
  parent.LoekkeFunktion()
};

Denne kode går ind i iframet og sætter dens onload til at køre løkken i hovedvinduet.
Avatar billede nielsen2002 Nybegynder
23. januar 2008 - 13:33 #2
Super, jeg fik det til at spille efter at have læst dit svar, så du får kage.
Avatar billede w13 Novice
23. januar 2008 - 21:32 #3
Jamen tak for mad så. =)