Avatar billede bobber Nybegynder
23. januar 2008 - 08:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

konvertere text om til tidspunkt i SQL

Jeg skal bruge lidt hjælp til en Select sætning jeg skal have vist et felt at datatype: text om til dato og tid, da jeg er ved at løfte data fra en access database til en SQL database

Jeg har et felt som indeholder følgende:
(090127 er ikke en dato men tal som i access kan vises som tidspunkt)

Min tabel ser sådan her ud

StartDate, startTime, EndDate, EndTime
080120, 091017, 080120, 090127

Det jeg ønsker er at få vist StarTime og EndTime som et rigtigt tidspunkt: f.eks 23:10:00 men da man ikke kan lave bare Time i datatype skal jeg nok have lagt startDate + StartTime og så vist det som DateTime :

Men hvordan løser jeg dette, jeg klar over at jeg først skal cast datoen til varchar for at få Datetime, men hvordan få jeg det inlejret(lagt sammen med StartTime) med StartTime

samme rutine med EndDate+EndTime

Håber det forståeligt
Avatar billede ruprect Nybegynder
24. januar 2008 - 14:58 #1
Her er et eksempel der løser dit problem:

create table #tmp (StartDate text, StartTime text, EndDate text, EndTime text)
insert into #tmp values ('080120', '091017', '080120', '090127')

select
    cast (
        convert(varchar(10), cast(cast(startDate as varchar(6)) as smalldatetime), 120) + ' '
        + substring(startTime,1,2) + ':'
        + substring(startTime,3,2) + ':'
        + substring(startTime,5,2)
        as datetime
    ) as StartDate_and_Time,
    cast (
        convert(varchar(10), cast(cast(endDate as varchar(6)) as smalldatetime), 120) + ' '
        + substring(endTime,1,2) + ':'
        + substring(endTime,3,2) + ':'
        + substring(endTime,5,2)
        as datetime
    ) as EndDate_and_Time
from
    #tmp

drop table #tmp
Avatar billede bobber Nybegynder
24. januar 2008 - 15:29 #2
Det var lige det jeg er ude efter