Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2008 - 20:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Etiketter, nummerering automatisk

Et ark etiketter skal nummereres fortløbende - og det skal de følgende ark også gerne.
Jeg gør det "by hand", men mener, jeg har lært det en gang v hj a formular eller sådan noget. Desværre smutter det jo i forkalkning og alt for meget arbejde. Er der en, jeg evt må sende arket til? Eller som kan gi en forklaring.
Please, kun seriøse henvendelser ;-)
Avatar billede supertekst Ekspert
22. januar 2008 - 21:03 #1
Du er velkommen til at sende det til: pb@supertekst-it.dk
Hvis 2007 format -venligst konverter til 2003.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 16:37 #2
Kære supertekst. Jeg mailer dig nu. Tilgiv at det har varet så længe. Læg et svar, så får du points.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2008 - 09:57 #3
Const ræk = 5                                      'billettens nr. er placeret i række
Const kol = 1                                      '-"- i kolonne
Sub AutoOpen()
Dim startNr
    startNr = InputBox("Indtast første billetnr", "Nummerering af biletter")
    If startNr <> "" And IsNumeric(startNr) = True Then
        indsætBilletNr Val(startNr)
    End If
End Sub
Sub indsætBilletNr(nr As Integer)

    Application.ScreenUpdating = False

    With ActiveDocument.Tables(1)
        antalbiletter = .Tables.Count
        For billet = 1 To antalbiletter
            With .Tables(billet)
                .Cell(ræk, kol).Select
                Selection.TypeText Text:=Format(CStr(nr), "0#")
            End With
Rem optæl billetnr
            nr = nr + 1
        Next billet
    End With

    Application.ScreenUpdating = True

Rem Gå til start af dokument
    Selection.HomeKey Unit:=wdStory
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
26. juni 2008 - 23:16 #4
Kan du bruge det fremsendte?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 09:50 #5
Nej, det var for indviklet for min trætte hjerne. Men jeg gør noget helt andet: Har 156 (4 ark med 14 på hver), som jeg har håndnummereret. Så printer jeg bare det antal, jeg skal bruge. Læg et svar og mange tak for hjælpen. Tilgiv den lange ventetid.