Avatar billede eqvaliser Nybegynder
22. januar 2008 - 17:17 Der er 1 løsning

muligt at bruge 2 queries i en connection - spørgsmålstegn

fik hjælp tidligere pga manglede at bruge '' dem til streng data.

nu hvor jeg har fået en account valgt, skal jeg fra en anden db
hente de data some er tilknyttet den account i dette tilfælde
nogle figurer vha SELECT meen den brænder mig af.

her er lidt kode

<% evidb = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost; Database=HIDDEN; Uid=HIDDEN; Pwd=HIDDEN"

Dim Recordset, Connection, SQL, DATA
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open evidb

SQL = "SELECT acct FROM Logon.accounts WHERE '" & Request.form("usrname") & "' = login AND '" &  Request.form("pwrname") & "' = password"
Set Recordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset.Open SQL, Connection, 1, 3
DATA = recordset("acct")

set recordset = nothing
Recordset.close
set SQL = nothing

SQL = "SELECT * FROM Logon.characters WHERE acct = '" & DATA'
Recordset.open SQL, Connection, 1, 3

%>

det er den sidste der går galt, troede jo når nu jeg have gemt
dataen fra den først select over i den som hedder DATA at man så
kunne fortsætte som før, meen nej :p

og satte ellers både recordset og sql = nothing.

Og den gemmer indholdet af DATA korrect, har lavet en response.write
for at se hvad den gemte i den, og det stemmer med acct nr'ende.
nogle ider  ?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
22. januar 2008 - 22:42 #1
løst med denne

SQL = "SELECT acct FROM Logon.accounts WHERE '" & Request.form("usrname") & "' = login AND '" &  Request.form("pwrname") & "' = password"
Set Recordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset.Open SQL, Connection, 1, 3
DATA = recordset("acct")

set recordset = nothing

SQL = "SELECT * FROM Logon.characters WHERE acct = " & DATA
Set Recordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset.Open SQL, Connection, 1, 3

%>