Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 13:58 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Åbne link i blank

Jeg trækker en tabel fra mysql db.

Link åbner i Iframe, men nogle link skal åbne i blank

<table border="1" align="center">
            <?php do { ?>
                <tr>
                  <td><a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?><?php echo $row_tilbud['target'];?>"><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a></td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['varighed']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['afrejse']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['fra']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['pris']; ?>&nbsp; </td>
                </tr>
              <?php } while ($row_tilbud = mysql_fetch_assoc($tilbud)); ?>
            </table>

Feltet target indeholder: _target='_blank'

Er der en der kan forklare hvad jeg gør galt?
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 14:57 #1
Feltet target indeholder: _target='_blank' skal nok bare være target='_blank'

Kim
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 15:18 #2
Hej kimg

Det virker heller ikke.
<a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?><?php echo $row_tilbud['target'];?>"><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a>  =
<a href=img/katalog/xxx.pdf<?php echo $row_tilbud['target'];?>"><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a>

Jeg mener target='_blank' må stå i stedet for ['target']
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 15:38 #3
Har du et link så kan jeg lige se på

Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 15:47 #4
Indeholder $row_tilbud['target'] target='_blank' ?
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 15:58 #5
Ja ['target']  indeholder target='_blank'

http://www.orkiderejser.dk/

Tryk på "Thailands mystik & landlig idyl"
Avatar billede gentlebug Nybegynder
22. januar 2008 - 16:03 #6
øjensynligt ikke, jeg kan kun se:
<a href="img/katalog/Thailanddanskrejseleder.pdf">Thailands mystik & landlig idyl</a>

i kildekoden, prøv at udskriv det i klartekst så du kan se om det indeholder target='_blank'
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 16:08 #7
Hvordan kan jeg det?

Det er udtræk af to felter fra mysql
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 16:14 #8
Det virker da fint, kan se det er i koden også ?<a href="/img/katalog/Thailanddanskrejseleder.pdf" target="_blank">L&aelig;s mere</a>
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 16:45 #9
Den åbner da i iframe og ikke i nyt vindue?
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 16:52 #10
Ikke her hos mig, filen åbnes jo i Adobe Acrobat, linket indeholder også target="_blank"
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 17:55 #11
Det forstår jeg ikke?

På alle computere åbnes pdf filen ikke i eget nyt vindue?
Avatar billede kimg Nybegynder
22. januar 2008 - 19:07 #12
Jeg har lavet en lille video hvor du kan se at den åbner i nyt vindue, har du evt. en mail adr. jeg kan sende den til

Kim
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 20:01 #13
hej igen

info@orkiderejser.dk
Avatar billede orkiderejser Novice
22. januar 2008 - 23:55 #14
Hej kimg

Nu forstår jeg bedre,

Det er på forsiden under - Rundrejser med dansk rejseleder. - du skal trykke på "Thailands mystik & landlig idyl".
Der åbner den i Iframe. ;-)

Jeg kommer først til comp i morgen, ;-))
Avatar billede kimg Nybegynder
23. januar 2008 - 01:06 #15
Ok ;-)

Men det er kun fordi du mangler target="_blank"

Kim
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 10:04 #16
Ja den ligger i <?php echo $row_tilbud['target'];?>"> men virker ikke.

Er der nogen løsning?
Avatar billede rhandersen Nybegynder
23. januar 2008 - 10:40 #17
Umiddelbart bruger du en meget rodet kode, du burde måske lave den mere simpel. Ud over det bør du teste om feltet er tomt. Prøv at udskrive variablen uden for linket.
Avatar billede kimg Nybegynder
23. januar 2008 - 10:49 #18
Prøv at sætte denne linie ind i alt=""<?php echo $row_tilbud['target'];?>
For at se om den indeholder det du tror
Avatar billede kimg Nybegynder
23. januar 2008 - 11:23 #19
Sådan selvfølgelig alt="<?php echo $row_tilbud['target'];?>"
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 11:55 #20
Den er nu sat ind men er det rigtigt. alt vises ikke.

<td><a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?><?php echo $row_tilbud['target'];?>"alt="<?php echo $row_tilbud['target'];?>"><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a></td>
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 12:01 #21
<td><a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?>" target="<?php echo $row_tilbud['target'];?>" alt="<?php echo $row_tilbud['target'];?>"><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a></td>
Avatar billede kimg Nybegynder
23. januar 2008 - 12:08 #22
Det ser ikke ud til at $row_tilbud['target'] indeholder noget ?

Kim
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 12:16 #23
Lige en anden ting... Hvordan kan det være at du har en alt på et anchor??? Om ikke andet, så brug en title, det er den der er der for.

Hvis din tabel indeholder '_target="_blank"', ligger fejlen der, OG i dit anchor, da du ikke har afsluttet din href med ". Der skal ikke være en underscore på target.
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 12:40 #24
tabel indeholder target='_blank' det andet var en tidligere prøve.

Jeg har sat <td... ind som under bobslade svar

Jeg skal ikke have alt ind i linien når færdigt.;-)

Det virker dog stadig ikke.
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 12:47 #25
<td><a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?>" <?php echo $row_tilbud['target'];?>><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a></td>
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 12:57 #26
Er ændret, men det samme!
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 13:10 #27
Prøv lige at paste hvordan det ser ud, når viser kilde i din browser... Bare lige det stykke.
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 13:12 #28
<?php do { ?>
                <tr>
                  <td><a href="<?php echo $row_tilbud['linktil']; ?>" <?php echo $row_tilbud['target'];?>><?php echo $row_tilbud['tur']; ?></a></td>

                  <td><?php echo $row_tilbud['varighed']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['afrejse']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['fra']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_tilbud['pris']; ?>&nbsp; </td>
                </tr>
              <?php } while ($row_tilbud = mysql_fetch_assoc($tilbud)); ?>
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 13:33 #29
Det er vel forhåbentligt ikke det din browser viser?
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 13:48 #30
Target er ikke med?

<td><a href="img/katalog/Thailanddanskrejseleder.pdf" >Thailands mystik & landlig idyl</a></td>
Avatar billede bobslaede Nybegynder
23. januar 2008 - 13:55 #31
Så er det fordi det ikke bliver hevet ud af databasen, eller det ikke findes i databasen, eller det hedder noget andet i databasen.
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 14:00 #32
bobslaede

Du har ledt mig på sporet. ;-)
Jeg ken se mit recordset ikke var ændret efter jeg satte nyt felt ind i mysql.
Det ændrer jeg lige.
Avatar billede orkiderejser Novice
23. januar 2008 - 14:27 #33
Det var mit recordset som skulle rettes. ;-)

Nu lavede jeg lidt rod på siden så ny opgave for mig.
Det var lettere da det kun var html. ;-)

Mange tak for hjælpen til alle.
Jan