Avatar billede simm Nybegynder
22. januar 2008 - 12:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

[C# 2.0] Hente XML tilbage i Dataset

Jeg har gemt strukturen fra et Dataset som XML i et enkelt felt min database. Nu skal jeg så have læst det tilbage i et dataset, men jeg må sige at jeg roder rundt i de forskellige adapters og datareaders.

Så et simpelt spørgsmål, hvordan gør jeg det? :)
XML'en er blot gemt som en Text datatype da det er en gammel MSSQL 2000 DB der er tilknyttet

På forhånd tak
Avatar billede crazysnap Seniormester
22. januar 2008 - 13:42 #1
Du burde kunne populere dit DataSet igen ved:

DataSet ds = new DataSet();
ds.ReadXml(new StringReader(strXmlStreng));

hvor strXmlDoc repræsenterer dit Xml dokument gemt i databasen som en streng. Så hvis du har et XmlDocument (XmlVar) med indholdet af et DataSet, ville du skulle gemme XmlVar.InnerXml i databasen.

Mvh.
CS
Avatar billede simm Nybegynder
22. januar 2008 - 14:28 #2
Elegant.. det virker jo fint :)
Tak for hjælpen, smider du lige et svar?
Avatar billede crazysnap Seniormester
22. januar 2008 - 14:34 #3
Det lyder godt og det var så lidt. :)

Her har du svaret.

Mvh.
CS