Avatar billede palle1976 Nybegynder
22. januar 2008 - 08:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Submit fra link bliver ikke udført

Jeg har en form som skal kalde en agent (i Lotus Notes kan man kalde en agent til at køre noget kode) når den bliver submitted. Det virker også fint hvis man bruger en almindelig submit-knap. Problemet er at der er en række links væk fra siden, og når disse links bliver aktiveret er det meningen at siden skal submittes så agenten bliver aktiveret inden der bliver linket videre til det aktiverede link.

Når jeg submitter kalder jeg et script som først sætter action på formen og derefter submitter denne. Hvis jeg indsætter en prompt-boks efter submit-kaldet, så bliver min agent kaldt men ellers ikke.

Jeg har en teori om at det ikke virker fordi at man er kommet væk fra siden inden det bliver submittet - men det er kun en teori.

Er det nogen der kan sige hvordan det skal skrues sammen for at virke ?
Avatar billede w13 Novice
22. januar 2008 - 14:14 #1
Du kan jo ikke først submitte (som er baseret på at sende en bruger til en anden side), og så derefter udføre et link på den første side - for den er man jo ikke på længere.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
22. januar 2008 - 14:58 #2
Når jeg trykker på linket kommer jeg frem til siden til linket, men min submit bliver ikke udført. Det "sjove" er at hvis jeg indsætter en alert() efter submit virker det. Så jeg tror at det bevirker at den når at få kørt sin submit færdig inden den linker videre til den nye side.

Men kan man bruge noget andet i stedet for en alert(), som brugeren ikke kan se - men som har samme virkning.
Avatar billede w13 Novice
22. januar 2008 - 15:10 #3
Hvad vil du udføre i stedet for alert? Altså hvad skal resultatet være?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
22. januar 2008 - 15:21 #4
Når jeg submitter er det meningen at der skal gemmes nogle værdier fra det dokument der bliver submittet. Efter de er blevet gemt er det så meningen at der skal linkes videre til den værdi linket indeholder. Jeg ved at jeg kan lave nogle ændringer i den agent der gemmer og vidersender, men den bliver brugt andre stedet så jeg vil helst undgå det. Og jeg forstår ikke hvorfor det virker når jeg indsætter en alert...?

Men alert skal ikke bruges til noget, den er der kun for at få det andet til at virke.
Avatar billede w13 Novice
22. januar 2008 - 19:58 #5
Prøv at indsætte din kode her.
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2008 - 23:22 #6
<ole>

<script type="text/JavaScript">
function sendUrl(oLnk) {
    document.getElementsByName("url")[0].setAttribute("value", oLnk.getAttribute("href"));
    document.getElementById("agentForm").submit();
}
</script>

<form id="agentForm" action="" method="post">
    <input type="hidden" name="url">
</form>

<a href="http://www.dengodekode.dk" onclick="sendUrl(this);return false">Link</a>

Så henter du URL'en på serveren fra feltet 'url'

/mvh
</bole>
Avatar billede palle1976 Nybegynder
29. januar 2008 - 10:26 #7
Jeg er ikke længere på denne opgave, men løsningen fra "olebole" ser rigtig ud. Så hvis du smider et svar kommer der points.
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2008 - 23:48 #8
- okay *griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiib*  =)
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2008 - 21:33 #9
Tak for points  :)