Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2008 - 16:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formulering af query som altid

sitiuation har en side hvor man kan eller burde kunne :p
logge på din figur/account og redigere nogle ting.
men skidtet vil ikke rigtig give mig andet en fejl 500.

har 2 stykker kode som er blevet genbrugt nogle gange efter
hånden men nu er det gået i stå..

----------- Her henter vi data, checker brugernavn / password
som vi får in via <form> post fra forige side.
usrname = brugernavn, pwrname = password.

Arbejdsgangen skulle værer
Hente usrname+pwrname og finde account ID som hedder acct
derefter gå til tabellen characters og hente en liste med
alle de figure som are samme nr i deres acct tabel.
håber i forstår hvad jeg mener.

<% evidb = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost; Database=HIDDEN; Uid=HIDDEN; Pwd=HIDDEN"

Dim Recordset, Connection, SQL, DataTO, Datablad
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open evidb

SQL = "SELECT acct FROM Logon.accounts WHERE " & Request.form("usrname") & " = login AND " &  Request.form("pwrname") & " = password"
Set Recordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Recordset.Open SQL, Connection, 1, 3

DataTO = "SELECT * FROM Logon.characters WHERE " & SQL & " = acct"
set Datablad = server.createobject("ADODB.recordset")
Datablad.open DataTO, connection, 1, 3

%>

-------------------- også en masse formatering hmtl osv.

længere ned skal vi vise listen og figurer som vi finder frem
på serveren, og figurens ID vises som kan bruges til at hente
en specifik figur frem.

<%
While Not Datablad.EOF
    Response.Write Datablad("guid") & " - " & Datablad("Name")& " - " & Datablad("Level") & "<br>"
    Datablad.MoveNext
Wend
Datablad.Close
Connection.Close
Set Datablad = Nothing
Set Connection = Nothing
%>

hvor fejlen er kan jeg ikke beskrive fejl 500 intern server fejl
uden nogen form for fejl kode, og har fjernet fluebenet i
vis fejl i IE..

nogle forslag ?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2008 - 16:55 #1
ok har nu forsøgt med gammeldags problem løsning.. simpelt hen slet alt og tilføje
EN ting af gangen og teste hvornår det går galt..  det går galt nåw jeg tilføjer

SQL = "SELECT acct FROM Logon.accounts WHERE " & Request.form("usrname") & " = login AND " &  Request.form("pwrname") & " = password"

hvad er der ved den linie som ikke er iorgden, for det er den samme måde jeg får
data fra en side til en anden når jeg ændre andre ting i samme db som virker,
eller er der for mange "options" eller hvad skal man sige i en linie.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2008 - 16:57 #2
nej nu holder det fandeme, nu virkede sql select linien, men nu fejlede den på

Recordset.Open SQL, Connection, 1, 3
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2008 - 17:09 #3
tænkte om det kunne være pga de der Request.form("")
omg man først skulle definere dem til noget fks
<%
Dim = ARRGusrname, CRAPpwrword
ARRGusrname = Request.form("usrname")
CRAPpwrword = Request.form("pwrname")
%>

også lave Select om til noget i stil med ?

<%
SQL = "SELECT acct FROM logon.accounts WHERE " & ARRGusrname & " = login AND " & CRAPpwrword & " = password"
%>
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
21. januar 2008 - 17:12 #4
nope virkede heller ikke
Avatar billede kjulius Novice
21. januar 2008 - 23:31 #5
Altså, umiddelbart ville jeg formode, at du skal omkranse dine værdier fra formen i anførselstegn for at angive, at der er tale om strengværdier og ikke feltnavne i din WHERE sætning:

SQL = "SELECT acct FROM Logon.accounts WHERE '" & Request.form("usrname") & "' = login AND '" &  Request.form("pwrname") & "' = password"
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
22. januar 2008 - 16:55 #6
Super Kjulius det virker smid et svar

har allerede næste spørgsmål parat i forbindelse med dette :p
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
22. marts 2008 - 17:13 #7
lukker