Avatar billede mainframe Nybegynder
21. januar 2008 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et program til visning af informationer på storskærm, som kan

Hej Eksperter
Jeg her brug for et program til visning af informationer på storskærm, som kan opdateres fra en anden computer (computerne står i hver sin by).

Håber i har en løsning
MVH
Mainframe
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2008 - 08:50 #1
Det burde kunne laves med powerpoint hvor de oplysninger der skal opdateres indsættes som kæder til f.eks. et regneark der så ligger på den anden computer, men er delt ud. Forbindelsen mellem de to bør laves med VPN
Avatar billede japping Nybegynder
21. januar 2008 - 08:58 #2
Jeg tror ikke du kan få et færdigt program til dette. Det kræver at du anvender eksisterende programmer på en måde, så du opnår det du ønsker. Det kan være vha. diverse MS produkter som opsættes/tilrettes/programmeres så de opfører sig som ønsket.

Find en der kan gøre det for dig, hvis du ikke selv har forstand på den slaks.
Avatar billede mainframe Nybegynder
21. januar 2008 - 08:59 #3
ok. Det lyder godt, men er det noget som er syper indviklet eller kan du forklare lidt mere præcist hvad jeg skal gøre??
Avatar billede japping Nybegynder
21. januar 2008 - 09:00 #4
Er det tekst, beregninger, billeder eller video du skal vise ?
Avatar billede japping Nybegynder
21. januar 2008 - 09:09 #5
og hvor ofte vil du opdatere informationerne ?
Avatar billede mainframe Nybegynder
21. januar 2008 - 09:17 #6
det er kun tekst som skal opdateres, og der opdateres dagligt
Avatar billede japping Nybegynder
21. januar 2008 - 09:31 #7
Jeg har følgende forslag:

1) manuelt og gratis kan du overføre data som så vises. Det kan f.eks. være via vpn eller ftp overførsel. De overfører hele filen/programmet/powerpoint eller lign. Når PC'en så startes sættes den til automatiske at starte det ønskede program.

2) manuelt kan du kommunikere med pc-en vha. www.realvnc.com. dette program giver dig et eksakt billed af, hvad der ligger på en anden pc. du kan således fjernstyre pc'en, og overføre filer. RealVNC er gratis til private.

3) Du kan automatisk overføre data via en hjemmeside der opdateres. Det kan du f.eks vha. noget .NET kode som kommunikerer med pc'en og du opdaterer data på hjemmesiden.

4) Et program i .NET der automatisk overfører filen fra den ene pc til den anden pc, når du har ændret noget.
Avatar billede japping Nybegynder
21. januar 2008 - 09:34 #8
Der findes måske andre løsninger, men det er dem jeg kan håndterer :-)
Avatar billede mainframe Nybegynder
21. januar 2008 - 09:40 #9
Tak for svaret
Jeg prøver ovenstående