Avatar billede sero Nybegynder
21. januar 2008 - 00:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan dvd optager bruges til back-up fra pc'en?

Jeg overvejer at anskaffe en dvd optager og ville derfor gerne vide om en sådan kan bruges til at overføre back-up fra pc'en. Hvis ja, er der da særlige egenskaber ved dvd optageren jeg skal
være opmærksom på?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 00:18 #1
Ja..ingen.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 00:19 #2
Ups.. DVD optager? Stationær? Nej, det kan du ikke.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 00:20 #3
Og hvorfor? En DVD brænder koster få hundrede kroner.
Avatar billede gurly Praktikant
21. januar 2008 - 10:51 #4
akyhne har ret, en stationær dvd recorder kan kun bruges til at optage film.
og som akyhne siger, så kan du få et dvd brænder drev til din pc til priser helt ned omkring 198 kr
Avatar billede sero Nybegynder
21. januar 2008 - 11:05 #5
Tak for svarene, der er fuldt dækkende.
Avatar billede sero Nybegynder
21. januar 2008 - 11:09 #6
Jeg kan ikke noget sted se, hvordan der gives points?
Avatar billede gurly Praktikant
21. januar 2008 - 15:21 #7
så skal du bede akyhne om at han "lægger svar"
derefter acceptere du så hans svar

du har "lagt svar" selv, det er ikke meningen, du afviser blot dit ejet svar

du kan læse mere om det her, men det kræver så at akyhne får "lagt svar"
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede sero Nybegynder
21. januar 2008 - 16:48 #8
Jeg har givet gurly pointene (tror jeg nok), idet gurlys oplysning om GRUNDEN til at dvd recorderen ikke kunne gemme back-ups var afgørende. Dertil kommer naturligvis hjælpen med pointsgivningen. Men tak til jer begge for besvarelserne.

Jeg har naturligvis brænder i min pc, men jeg så gerne muligheden for at gemme på den altid meget store harddisk i dvd-recorderen. Måske en ny ide til fabrikanterne?
Avatar billede gurly Praktikant
21. januar 2008 - 23:39 #9
En harddisk på flere hundrede gigabyte til pc´en fås efterhånden også til få kroner

nej du har ikke givet pointne til nogen, for der er stadig ingen som har "lagt svar"
(ud over de 2 du selv lagde)
men hvis du præsser så kan jeg da godt ligge et

hvis akyhne smed et også kunne vi vel dele  c",)
Avatar billede sero Nybegynder
22. januar 2008 - 00:14 #10
Som I kan forstå er jeg uvant med systemet her. Jeg plejer ikke at stille spørgsmål, men læser meget gerne spørgsmål og svar fra andre.

Med hensyn til harddisken,så er det ikke økonomien der interesserer mig, men jeg ville gerne på en let måde få back-up'en væk fra selve pc'en. Jeg har masser af plads på harddisken i en dertil beregnet sektion. Jeg har hidtil brændt mine back-up'er, og det må jeg så enten fortsætte med eller også anskaffe en løs harddisk.

Med venlig hilsen og tak for denne gang, sero.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. januar 2008 - 07:52 #11
!
Avatar billede sero Nybegynder
22. januar 2008 - 10:43 #12
Jeg finder vist aldrig rigtig ud af det med karaktererne.