Avatar billede m_rasmussen Nybegynder
19. januar 2008 - 19:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

php & mysql fejlmelding

Hej jeg vil sætte en mysql db op via en php fil, men får følgende fejlmelding. Jeg kan derfor ikke få databasen samt tabeller sat op.
Jeg er ikke klar over hvordan fejlmeldingen skal tolkes og kan derfor ikke se mig ud af om det har noget med opsætningen af mqsql serveren at gøre eller blot noget som skal rettes i php filen.
Fejlmeldingen ser ud som følgende:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'EXISTSmaillist' at line 1
Håber at kunne få noget viden om hvordan dette problem skal løses via min post her på siden.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. januar 2008 - 19:50 #1
Det ser ud som om der mangler et mellemrum efter EXISTS.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 06:54 #2
Hvad med noget respons?
Avatar billede m_rasmussen Nybegynder
24. januar 2008 - 11:01 #3
Du havde ret, var ikke andet end den lille fejl.
Tak for hjælpen:)
Avatar billede m_rasmussen Nybegynder
24. januar 2008 - 11:01 #4
Hvis du vil have point, må du lige skrive det som et svar så jeg kan godkende det.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. januar 2008 - 17:37 #5
Svar :^)