Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:19 Der er 11 kommentarer

SELECT * FROM xx WHERE xx er lig med 30 eller mindre end 30

noget alá:

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM support WHERE bruger = '$bruger' AND `tid` <= '30'");

men virker ikke med = indsat. kun når der står <
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 15:26 #1
hvad er typen af tid?
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:27 #2
det er et int felt
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2008 - 15:28 #3
<= er en valid MySQL operator.

Der er noget andet galt.

Jeg undrer mig lidt over '' omkring 30.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:34 #4
har 2 linjer i db. en hvor tid er 15 og en hvor tid er 30. begge to skal ud. men hvis tid er over 30 skal de ikke ud.

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM support WHERE bruger = '$bruger' AND tid < 30");
giver en forekomst. den hvor tiden er 15.

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM support WHERE bruger = '$bruger' AND tid <= 30");
giver ingen forekomster
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:36 #5
faktisk skal jeg ende med kun at få den sidste linje ud hvor tid er under 30. men tror jeg nok jeg selv kan klare når dette virker :-)
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:41 #6
hmm hvis skriver $foresp = mysql_query("SELECT * FROM support WHERE bruger = '$bruger' AND tid < 31");

kommer der stadig kun den ene med tid = 15
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 15:42 #7
hvilken MySQL veresion er det? Jeg har ingen problemer med

SELECT id FROM DB_NAME where id <= 30

dette giver mig fint listen over id'er mindre end eller lig 30
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:43 #8
dumme fejl fra min side. echo var udenfor while. undskyld jeg spildte jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 15:48 #9
det er der man er glad for at have direkte adgang til DBen fra komamndolinien, så kan man teste tingene hver for sig.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 15:54 #10
gider du uddybe det daleif?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 16:02 #11
jeg har direkte adgang til min database server, så jeg anvender normalt mysql på kommandolinien til at få adgang til mysql prompten, herefter kan jeg teste min SQL kode uafhængigt af PHP, Perl og lignende, det synes jeg er meget anvendeligt, emn det er sikkert ikke alle som kan få adgagng til den MySQL server de skal anvende