Avatar billede larsfb Nybegynder
14. juni 2001 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Grafiske pakker til PHP

Jeg har brug for en grafisk pakke som kan arbejde sammen med PHP4 på Apache.
Jeg benytter GD pakken men har brug for flere advancerede redskaber
til billedmanipulation end denne pakke tilbyder.

Kan f.eks ImageMagick benyttes fra PHP?
Findes der andre pakker? Links til pakker?

/Lars
Avatar billede delwin Nybegynder
14. juni 2001 - 15:22 #1
ImageMagick kan sagtens benyttes fra PHP.. og gør det rigtig rigtig godt.. Det er nok den bedste mulighed du har hvis du ikke vil begrænse dig til GD
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2001 - 15:23 #2
ImageMagick er rigtig god. Det program bruger jeg i øjeblikket til at lave thumbnails.

Men det kan også bruges til alt muligt andet. Rotere, farve > sorthvid, brightness plus meget andet.

Brug exec(\"/usr/sti/convert ... når resultatet skal gennem som et nyt billed.

Brug exec(\"/usr/sti/mogrify når du blot vil ændre et billede.
Avatar billede jd Nybegynder
14. juni 2001 - 15:23 #3
Der er mange... GC, ImageMagic, Imlib2 ( http://mmcc.cx/php_imlib/ ) mv.
De eneste jeg lige kan huske...
Avatar billede jd Nybegynder
14. juni 2001 - 15:25 #4
GC = GD
Avatar billede razor Nybegynder
14. juni 2001 - 15:29 #5
hvilke avancerede redskaber mangler du ?
Avatar billede larsfb Nybegynder
14. juni 2001 - 15:46 #6
Jeg har prøves http://www.simplesystems.org/ImageMagick/
men mangler en henvisning til hvordan ImageMagic arbejder sammen med PHP4
og hvordan den installeres (helst vha. en rpm pakke til Redhat).

Jeg har brug for at indlæse og manipulere billeder i (GIF, TIFF, EPS, BMP...).
Disse billeder skal f.eks. roteres, spejles.
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2001 - 16:04 #7
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2001 - 16:08 #8
Du skal jo ikke bruge x-delen, men kun kalde de forskellige programmer via promt f.eks.:

Roterer 90 grader og laver thumb i max 110x110 \"On the fly\"

<?
header(\"Content-type: image/jpeg\");
passthru(\"/sti/convert  -antialias -quality 100 -geometry 110x110  -rotate 90 /home/sweet/home/www/test.jpg jpg:-\");
exit;
?>