Avatar billede leifleif Nybegynder
17. januar 2008 - 18:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billeder på bestemt dato

Hej gruppe
Mit javascript er efter blevet lidt (meget) rustent. Jeg malgler et lille script, der kan lægge et bestemt billede ind på et site på en bestemt månedsdag.
Billede-7.jpg skal dukke op hver måned den 7.

Jeg har i forvejen kørende et script, der kan lægge et nyt tip ind hver dag.
<head>
<SCRIPT SRC="tips2.js"></SCRIPT>
</head>

<body>
<SCRIPT>
document.write(text[dag]);
</SCRIPT>
</body>

og i tips2.js filen:
text = new Array();
text[1] = "Her er tips nr 1";
text[2] = "Her står tips nr. 2";
osv
var dato = new Date();
var dag = dato.getDate();

Det virker fint, men der kan ikke lægges en billedkode ind i strengen, og hvad gør man så ..

mvh/leif b.
Avatar billede leifleif Nybegynder
17. januar 2008 - 18:51 #1
Arghhhhhhhhhh
Forkert gruppe. Undskyld.
Leif B.
Avatar billede w13 Novice
17. januar 2008 - 18:54 #2
Ret:
  document.write(text[dag]);
til:
  var newElement=document.createElement("img");
  newElement.setAttribute("src",text[dag]);
  document.getElementsByTagName("body")[0].appendChild(newElement);

Så skal du bare kun sætte text[1], text[2] osv. til billedernes stier.
Avatar billede w13 Novice
17. januar 2008 - 18:55 #3
Det er da et javascript-spørgsmål? :) Så er det den rigtige kategori.
Avatar billede leifleif Nybegynder
17. januar 2008 - 19:03 #4
Mange tak.
Leif B.
Avatar billede w13 Novice
17. januar 2008 - 19:55 #5
Det var så lidt. =) Husk at acceptere mit svar nederst på siden her. (Marker mit brugernavn og tryk "Acceptér".)
Avatar billede w13 Novice
17. januar 2008 - 22:24 #6
Mange tak for point!
Avatar billede leifleif Nybegynder
18. januar 2008 - 14:31 #7
Selv tak - selv om jeg endnu ikke har fået det til at virke helt. Som skrevet er det flere år siden jeg lærte mig selv lidt Javascript, og det ser ud til at jeg har glemt det meste, måske mest fordi de små grå efterhånden har passeret de 75 år.
Jeg har lagt henholdsvis txt.htm (der virker) og img.htm op på webleif.dk/test, hvis du ved lejlighed skulle komme forbi :-)
Jeg har i flere år kørt med txt udgaven, men har nu et ønske om, også lejlighedvis, at kunne vise noget grafik på sitet samtidig.
mvh/leif b.
Avatar billede leifleif Nybegynder
18. januar 2008 - 16:23 #8
Ta' det bare helt roligt nu. Reglen om den ulovlige tilstedeværelse af gåseøjne, dukkede pludselig op fra glemslen. Problemet er klaret.
Mange tak for at satte mig lidt i gang igen, Tobias.
mvh/leif b.