Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 14:14 Der er 7 kommentarer

newline i detailsview

hej jeg har en stor tekstmængde i en detailsview, fra et gridview.

teksten skrives ind via en form, som som kan udtrækkes via et gridview til et detailsview.

Da der kan være en stor tekstmængde så er der selvfølgelig mellemrum/newline i teksten da.

Jeg har en stak amerikanske bøger, som intet beskriver om dette emne og hvordan man koder det i C# filen.

Jeg bruger netfreamwork 2.0

ER DER NOGEN DER KAN SIGE MIG HVORDAN c# filen skal se ud, altså helt nøjagtig, så det virker.

Mit detailsview ser sådan ud:

<asp:detailsview id="DetailsView1" runat="server" autogeneraterows="False" ondatabound="DetailsView1_DataBound">
    <fields>
        <asp:boundfield datafield="Comments" headertext="Comments" />
    </fields>

</asp:detailsview>
Avatar billede nielle Nybegynder
17. januar 2008 - 18:12 #1
Måske noget i denne stil?

            <asp:DetailsView ID="DetailsView1" runat="server" Height="50px" Width="125px"
            OnDataBound="DetailsView1_DataBound">
                <Fields>
                    <asp:BoundField DataField="Comments" HeaderText="Comments" />
                </Fields>
            </asp:DetailsView>

og med noget som dette i din codebehind:

    protected void DetailsView1_DataBound(object sender, EventArgs e)
    {
        this.DetailsView1.Rows[2].Cells[1].Text = this.DetailsView1.Rows[2].Cells[1].Text.Replace("\n", "<br>");
    }

- hvor row-indekset dog skal tilpasses efter hvilken række teksten kommer
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 19:36 #2
Rows[2].Cells[1].

hvad betyder det konkret ? f.eks. et eksempel
Avatar billede nielle Nybegynder
17. januar 2008 - 20:47 #3
DetailsView viser datane på formen

Overskrift1 Data1
Overskrift2 Data2
Overskrift3 Data3
Overskrift4 Data4
osv.

Alle overskrifterne ligger i søjlen med index 0 og alle dataene ligger i søjlen med index 1.

1. række indeholder data og tilhørende overskrift for den 1. søjle i dit GridView.
2. række indeholder dem for 2. søjle
osv.

Hvis den tekst du ønsker at ændreer denne her:

Overskrift1 Data1
Overskrift2 Data2
Overskrift3 [Data3]
Overskrift4 Data4

så er det rækken med index 2 (de starter jo ved index 0), og søjlen med index 1. Derfor:

this.DetailsView1.Rows[2].Cells[1]. ...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 23:05 #4
hej igen

Du bruger

ord som søjlen og række

Som jeg forstår det, så hvis det drejer sig om nr. 3 kollone i databasen og overskriften ligger i første cells ??
Avatar billede nielle Nybegynder
18. januar 2008 - 08:06 #5
Ja, korrekt.

Hvis du er lidt i tivil om hvor at "magien" skar, kan du jo prøve medde nedde version af koden:

    protected void DetailsView1_DataBound(object sender, EventArgs e)
    {
        this.DetailsView1.Rows[2].Cells[1].Text = "HER SKER DET";
    }

Så kan du efterfølgende ændre på hhv. row-indekset og cell-indekset indtil at du har fundet det rigtige sted i dit DetailsView.
Avatar billede nielle Nybegynder
22. januar 2008 - 22:11 #6
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 16:38 #7
??