Avatar billede dingodas Nybegynder
17. januar 2008 - 11:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i danske bogstaver ved skift til I.E.7

Æ, Ø og Å vises korrekt i I.E. 6 men ikke i I.E. 7. Fejlen optræder når der linkes til en side ved hjælp af en BUTTON. Når der linkes ved hjælp af alm. HTML er der ingen fejl.
Der benyttes: Session.CodePage = 1252
Eks.
<td><INPUT NAME="Button4" TYPE="BUTTON" VALUE="Graf Ord%"></td>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Sub Button4_OnClick
  window.location="graf_trafik.asp?graf=ord"
End Sub
</SCRIPT>
Er der en forklaring på dette fænomen ?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 17:54 #1
ikke helt.. men hvor er æ,ø eller å i "graf_trafik.asp?graf=ord"?

- men prøv med <%=server.urlencode("graf_trafik.asp?graf=ord")%>

\Dan
Avatar billede dingodas Nybegynder
17. januar 2008 - 18:10 #2
Tak for kommentaren.
Når siden: graf_trafik.asp vises, er der fejl i æ, ø, å i I.E.7 mens den samme side vises fejlfrit i I.E.6. Jeg vil snarest afprøve dit forslag.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 18:52 #3
arh... okay... jamen så vil mit ovenstående forslag formentlig ikke hjælpe...

har du så prøvet at udskrive din streng med server.htmlencode på den side hvor problemet er?

\Dan
Avatar billede dingodas Nybegynder
17. januar 2008 - 19:14 #4
Nej - hvor kan jeg se opskriften på det ?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 22:52 #5
<%
streng = "dette er den streng som indeholder æ, ø og å!"
response.write server.htmlencode(streng)
%>

\Dan
Avatar billede dingodas Nybegynder
07. november 2009 - 17:46 #6
Jeg har været ude af cirkulation, men er nu ved at rydde op. Beklager at det ikke længere er muligt at tildele point.