Avatar billede rocoto Nybegynder
17. januar 2008 - 11:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad siger eksperterne?

Hej, Håber I kan hjælpe mig. Jeg står for at skal købe en ny bærbar - da den gamle er stendød i en alder af 3 år, hmmm.

Jeg har brug for: at maile, surfe, kontor programmer, digitale fotos, musik og sims2. Den skal være driftsikker og køre stabilt og hurtig.

Jeg er blevet anbefalet: Toshiba Satellite A100-828
Hvad siger eksperterne?

1000 tak på forhånd!

vh Mona
Avatar billede jingles Nybegynder
17. januar 2008 - 15:55 #1
Ikke et dårligt bud :D

Det er næsten umuligt at finde en til bedre penge.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=409751

HP eller Toshiba, smag og behag... Ville personlagt vælge Toshiba...

Ellers for man tit Acer'ere smidt i nakken, men bryder mig ikke alt for meget om deres billige bærbare.
Avatar billede rocoto Nybegynder
17. januar 2008 - 17:18 #2
Denne er da også et godt bud - måske bedre, da jeg har Microsoft Office 2007 programmet.
Den gamle var en hp Pavilion.., jeg er lidt skuffet over den kun holdt 3 år og en måned - øv.
Har du et godt råd?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
17. januar 2008 - 18:35 #3
Jeg vil foreslå følgende:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416803
Denne maskine er til virksomhedsbrug, hvor kvaliteten er en tand højere. Den har en hurtig harddisk, masser af ram og et udmærket grafikkort. Den er med Vista (Jeg kører selv Vista på alle mine 3 computere, samt på arbejdet), så du er også mere fremtidsikret med denne maskine.

Toshiba er generelt et godt mærke, som sjældent går i stykker.
Avatar billede rocoto Nybegynder
18. januar 2008 - 10:57 #4
Hej igen!
Den ser rigtig lækker ud!
Men jeg er i tvivl om, jeg køber for "stort" ind, i forhold til, den skal bruges privat og måske kun holder 3 år... Har jeg ret?
hilsen Mona
Avatar billede jingles Nybegynder
19. januar 2008 - 21:00 #5
Betyder størrelser noget ? 15-17 tommer osv ? vægten ?

Hvis du skal bruge den til daglige ting som det du skriver kan en bærbar til 5000-6000 gøre det rigtigt godt :)

Hvad koster den du har fået anbefalet ? er det en du kan få billigt eller =
Avatar billede rocoto Nybegynder
20. januar 2008 - 14:31 #6
Nu når jeg skal ha´ en ny, vil det være fint med en 17” skærm. Og det er vigtigt, at det er en maskine der kan holde i nogle år og er driftsikker! Vægten betyder ikke noget.
Den her er lige dyr nok og måske kan den for meget. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416803 - men jeg er lidt lun på den! :-)
Og vista kører måske ikke så godt på den her http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1227 den skal vist helst ha´ 2GB ram.
1000 tak for gode råd!
vh Mona
Avatar billede beorndesign Nybegynder
20. januar 2008 - 14:43 #7
En Toshiba eller en bærbar i virksomhedsklassen skulle gerne kunne holde i mere end 3 år, hvis du behandler den pænt (ikke snubler i ledningen eller sørger for den ikke får for mange slag). ProP200 vejer 3,3 kg, hvilket ikke er meget for en 17". Personligt går jeg efter kvalitet, når jeg køber bærbar, så er sandsynligheden for at jeg slipper for problemer og reparationer det større...

Hvis du vælger en billigere model, så hold dig til Toshiba, HP eller Lenovo - det er som regel dem virksomheder bruger.

En større skærm har som regel en højere opløsning, hvilket betyder at du kan have mere på skærmen. En stor skærm gør dog den bærbare mindre mobil pga størrelsen. Så søger man mobilitet, vælg en bærbar med en 12" - 14" skærm og køb evt. en ekstra skærm hjem til skrivebordet. En midre skærm bruger tilmed mindre strøm.