Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. januar 2008 - 11:22 Der er 3 kommentarer

Udtrække data fra to tabeller og sortere dateerne

<?
include("db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM menuid") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

$result1 = mysql_query("SELECT * FROM menu") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){

echo "

<DIV id=div$row[menuer] onmouseover=farve($row[menuer]) onclick=expand($row[menuer]) onmouseout=ikfarve($row[menuer])>
<STRONG>Menu:</STRONG> </DIV>

<DIV id=box$row[menuer] style='DISPLAY: yes' noWrap>
<a href=iframe.php?site=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>
<BR> </DIV></DIV>
";
}}
?>

Dette er selve scriptet, til en menu:
Resten er i javascript, og er virker som der skal.

Men jeg vil gerne have sådanne, at scriptet sortere:
$row[menuer] fra tabellen menuid

og udskriver dem sorteret her:
<a href=iframe.php?site=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>

den anden tabel hedder:
menu og har ligeledes en række "menuer" ..

::::

Så udskrift kommer til at se sådanne ud:

Menu:
Trøje
Bukser
Strømper

Menu:
Software
Hardware

Menu:
Om
Kontakt

osv.

::

Nu bliver alting udskrevet:

Menu:
Trøje

Menu:
Bukser

osv. ikke sorteret efter af ens id i "menuer" skal udskrives sammen!
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
17. januar 2008 - 12:04 #1
<?
include("db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM menuid") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "
<DIV id=div$row[menuer] onmouseover=farve($row[menuer]) onclick=expand($row[menuer]) onmouseout=ikfarve($row[menuer])>
    <STRONG>Software historie</STRONG> </DIV>
          <DIV id=box$row[menuer] style='DISPLAY: yes' noWrap>
";

$id = $row[menuer];
$result1 = mysql_query("SELECT * FROM menu WHERE menuer = '$id'") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){

echo "
<a href=iframe.php?site=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>
";

echo "
<BR></DIV></DIV>
";

}}
?>

kom selv lige tættere på en løsning:

+Menu:
- Gruppe1 - nr.1
- Gruppe1 - nr.2

+Menu:
- Gruppe2 - nr.1

+Menu:
- Gruppe3 - nr.1

(+) drop op menu

Når jeg så trykke menuen op/væk:

+Menu:

- Gruppe1 - nr.2 (forsvinder denne ikke), why??

+Menu:

scriptet virker uden php script ved manuel indtastning af ALLE data!
Avatar billede mcardle Nybegynder
17. januar 2008 - 15:21 #2
Måske vil det her virke for dig.

<?
include("db.php");

$result = mysql_query("SELECT menuid.*, menu.* FROM menuid, menu") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo "
        <div id='div$row[menuer]' onmouseover='farve($row[menuer])' onclick='expand($row[menuer])' onmouseout='ikfarve($row[menuer])' >
            <strong>Menu:</strong>
        </div>

        <div id='box$row[menuer]' style='display: block'>
            <a href='iframe.php?site=$row1[tableid]' target='iframename'>$row1[oversigt]</a>
            <br /><br />
        </div>
    ";
}

?>
Avatar billede mcardle Nybegynder
17. januar 2008 - 15:22 #3
Med mindre du har ting i begge tabeller der hedder det samme.

//mcardle