Avatar billede excel_desperado Nybegynder
17. januar 2008 - 11:13 Der er 9 kommentarer

password og OnChange

Jeg skal bruge følgende funktion:

Ved klik på link skal der spørges efter et medarbejdernummer. Dette medarbejdernummer er samtidig titlen på en excelfil, der således skal åbnes når medarbejdernummeret er indtastet.
Jeg har søgt mig frem til følgende script:

<HTML>
<HEAD>
</HEAD>

<BODY>
<FORM >
Indtast Password:
<INPUT TYPE=\"password\" SIZE=10
  MAXLENGTH=10
onChange=
\"document.location.href=
this.value+\'.htm\';this.value=\'\'\">
<INPUT TYPE=\"SUBMIT\" VALUE=\"ok\">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Men kommer ikke videre. Dels er der to kasser at ændre/indtaste i, dels sker der ikke noget når jeg skriver et nummer.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 11:19 #1
ikke for noget men hvordan skal de nogensiden få skrevet færdig? Så vidt jeg kan se vil din onChange blive fyret af lige så snart man begynder at skrive noget i input-feltet. Du vil nok snarere binde effekten til submit-knappen
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
17. januar 2008 - 11:38 #2
umiddelbart sker der faktisk slet ingen ting når jeg taster noget.
som skrevet er det et script jeg har opstøvet her på eksperten, ikke noget jeg selv har så megen forstand på.

Og desuden synes submitknappen ikke at virke. så enhver forbedring af ovenstående script vil være super.
Ekspempel således at man kan indtaste sit brugernummer og derefter trykke submit eller lignende
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 12:37 #3
Du skal vist starte med at fjerne alle \-erne
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
17. januar 2008 - 12:49 #4
Perfekt :-)

Hvordan er det nu lige jeg giver point? det sstår skidt til med hukommelsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 12:52 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Der er en række gamle spørgsmål på eksperten.dk, fyldt med \-ere. Det er en fejl, selvfølgelig, der næppe bliver rettet. Men de meget gamle spørgsmål og svar skal man heller ikke længere tro alt for meget på.
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
17. januar 2008 - 13:05 #6
Ekstra spm: Hvis jeg i stedet for at åbne et html dokument med brugernummeret som titel, vil åbne en tilsvarende excel fil. Hvordan gøres dette så?

Har prøvet:
onChange=
"document.location.href=
'N:\Løn Kundeservice\Test\Lon_'+this.value+'.xls';this.value=''">
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2008 - 22:07 #7
<ole>

Hvis - og kun hvis - der er tale om en lokal side, kan du skrive noget i stil med:

onChange=
"var sVal=this.value;this.value='';document.location.href=
'N:\\Løn Kundeservice\\Test\\Lon_'+sVal+'.xls'">

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
19. januar 2008 - 16:17 #8
window.location vel ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2008 - 16:39 #9
*gisp* - ja, naturligvis ... ikke document.location - men window.location  ;o)