Avatar billede paak Nybegynder
17. januar 2008 - 11:00 Der er 7 kommentarer

Streaming på TV fra bærbar

Hej.
Jeg står i den situation, at jeg godt kunne tænke mig at kunne streame direkte fra min bærbar til mit TV, eftersom det kunne spare mig en pokkers masse DVDer. :)
Så jeg ville høre, er der nogen der har en anelse om, om dette er muligt? Eventuelt via. et kabel?

Mvh.
Patrick Reck
Avatar billede svelmoe Nybegynder
17. januar 2008 - 11:50 #1
Der findes jo det der hedder S-video kræver en sådan udgang på grafik kortet. det er en rund udgang.

scart: http://www.coloredhome.com/video/adaptador_s-video_scart.JPG
s-videokabel:http://akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/hSVideoConnector.jpg
lydkabel:http://images.modparts.be/10540.jpg

og så er det muligt du skal bruge et color fix kable også. det er en lille stump kabel med et s-video han i den ene ende og hun i den anden. For at få farve på tvét.

det er det jeg bruger. men jeg må desværre sige at kvaliteten er skuffende mange gange. :-)
Avatar billede svelmoe Nybegynder
17. januar 2008 - 11:53 #2
husk det lange s-video kabel skal være han i begge ender. Men kontroller selv for en sikkerheds skyld på din computer om du har udgangen. Og om det er en hun-udgang.

lidt bedre billede af s-video kabel:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41N57GFHBJL._AA280_.jpg
Avatar billede svelmoe Nybegynder
17. januar 2008 - 14:49 #3
Avatar billede paak Nybegynder
17. januar 2008 - 19:20 #4
Jeg har lige tjekket, og jeg har kun skærm-udgang i mit grafik kort. Der findes ingen converter eller noget, til at få TVet til at fungere som bærbarens skærm, eller lignende?
Avatar billede svelmoe Nybegynder
18. januar 2008 - 13:30 #5
Jeg har hørt om en der fandt en adapter som passer på skærmkablet i usa og bestilte hjem. Jeg kender dog ikke noget til det, og kan ikke sige dig hvordan eller hvor godt det virker. Og om du overhovedet kan finde adapteren i danmark.

Jeg prøver lige at google det. Men tror du har ligeså meget held som jeg har.
Avatar billede svelmoe Nybegynder
22. januar 2008 - 09:49 #6
ingen held desværre.
Avatar billede paak Nybegynder
25. januar 2008 - 11:07 #7