Avatar billede kryderbolle Nybegynder
17. januar 2008 - 10:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kør forskellig sql sætning ud fra valg

Hejsa alle.

Jeg er ved at lære at lave hjemmesider i C#, og er nu løbet ind i et problem. Jeg skal vise en brugers beskeder i et forum, hvilket virker fint, men man skal også kunne se alle beskedder samt arkiveret.

Jeg har lavet sql sætningerne og de virker også så data bliver vist, men de skifter ikke når jeg vælger en anden radio.

Her er lidt kode.

Har disse radio:
<asp:RadioButton ID="RadioButton1" runat="server" Text="Mine beskeder" GroupName="besSelect" AutoPostBack="True" />
<asp:RadioButton ID="RadioButton2" runat="server" Text="Alle beskeder" GroupName="besSelect" AutoPostBack="True" />
<asp:RadioButton ID="RadioButton3" runat="server" Text="Arkiveret beskeder" GroupName="besSelect" AutoPostBack="True" />

Og denne pageload kode:

SqlDataSource1.SelectCommand = "Select * from Messages where show=0 and userID=" + Utility.UserDAO.CurrentUser.ID.ToString();
if (RadioButton2.Checked)
  SqlDataSource1.SelectCommand = "Select * from Messages where show=0";
if (RadioButton3.Checked)
  SqlDataSource1.SelectCommand = "Select * from Messages where Show=1";

Det er som om datasoursen ikke henter data igen når siden reloader, så jeg mangler egentlig bare en komando som opdatere data.
Avatar billede mikalj Nybegynder
17. januar 2008 - 11:27 #1
DataBind();

men den skal kaldes på den kontrol som bruger datasourcen, ikke på datasourcen selv.
f.eks. "GridView1.DataBind()" (eller repeater, datagrid eller hvad du nu bruger)
Avatar billede kryderbolle Nybegynder
17. januar 2008 - 13:36 #2
Den havde jeg ellers også afprøvet, men det må have været på et tidspunkt hvor koden så anderledes ud, for den virker perfekt nu.

Jeg takker...
Avatar billede mikalj Nybegynder
17. januar 2008 - 14:29 #3
svar :)