Avatar billede staach Nybegynder
17. januar 2008 - 07:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af Db query i en text form

Jeg har flg. problem:

Jeg henter noget data fra en db (varchar med en tekststreng hvori der kan være flere mellemrum)og vil indsætte det i en form af typen text. Jeg får imidlertid kun tekst med indtil første mellemrum - resten af teskstrengen kommer aldrig med..
<input type='text' name='Tittel' value='<? echo $foo; ?>' >
Kan nogen hjælpe mig med hvorfor det sker - og gerne til hvordan jeg  kommer uden om problemet?
Avatar billede coderdk Praktikant
17. januar 2008 - 10:52 #1
indeholder $foo ' ? prøv

<input type="text" name="Tittel" value="<? echo htmlentities( $foo ); ?>" />
Avatar billede staach Nybegynder
17. januar 2008 - 14:26 #2
htmlentities virkede ikke.
I stedet har jeg prøvet at lave urlencode($foo) hvilket gav et + hvor der skulle være mellemrum. Derefter lavede jeg en str_replace("+", " ", $foo) hvorefter jeg var tilbage ved at der bliver skåret af ved første mellemrum...
Avatar billede coderdk Praktikant
17. januar 2008 - 14:28 #3
prøv <input type="text" name="Tittel" value="<? echo str_replace( '"', '\"', $foo ); ?>" /> ?
Avatar billede staach Nybegynder
17. januar 2008 - 14:47 #4
Suk..jeg har selv lige opdaget fejlen. I kampens hede er indkapslingen "'" både foran og bagved forsvundet, så der i stedet stod value=<? echo $foo; ?>.

:-(
Avatar billede staach Nybegynder
17. januar 2008 - 14:47 #5
se ovenstående