Avatar billede sbruun Nybegynder
16. januar 2008 - 20:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

repeater problem

Jeg henter tekst fra en database og vil vise det gennem en repeater når der bliver trykket på button1. Jeg gør det på følgende måde:

    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            if (tbName.Text != "" && tbMail.Text != "" && tbMsg.Text != "")
            {
                DataWrap dw = new DataWrap();
                dw.insertMessage(DateTime.Now, tbName.Text.Trim(), tbMail.Text.Trim(), tbMsg.Text);
                Repeater1.DataBind();
                tbName.Text = "";
                tbMsg.Text = "";
                tbMail.Text = "";
                tbName.Focus();
            }

Det hele virker også ganske udemærket. Men der er problemer med formateringen af det sidste indlæg i repeateren. Jeg har opsat repeateren således:

        <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource2">

            <ItemTemplate ><table  border="0" width="400" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr>
                    <td width="40%" align="left"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Date") %></td>
                    <td width="40%"align="left"><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Name") %></td>
                    <td width="20%"align ="right"><asp:HyperLink ID="mail" Text="MAIL" runat="server" NavigateUrl=<%# "mailto:" + DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Mail") %>></asp:HyperLink>
                </tr>

                <tr align="right">
                    <td colspan="3">
                        &nbsp;
                    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Message") %></td>
                </tr>
            </ItemTemplate>
        </asp:Repeater>

Hvorfor bryder det sidste indlæg formateringen, når alle forgående indlæg bliver vist som jeg ønsker det?
Avatar billede mikalj Nybegynder
17. januar 2008 - 11:37 #1
Du mangler at afslutte <table>.

P.S.
I stedet for DataBinder.Eval(Container.DataItem, "dbfelt") kand du nøjes med at blot skrive Eval("dbfelt") resultatet er det samme.
Avatar billede sbruun Nybegynder
17. januar 2008 - 14:11 #2
Tak for svaret!