Avatar billede srofhest Nybegynder
16. januar 2008 - 14:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

small-c til c#?

Hey eksperter, jeg har fundet et mod til cs i small-c
som jeg gerne vil have omskrevet og bruge på min hp (c#). Men kan ikke rigtigt finde en coverter og kan heller ikke selv finde ud af at omskrive det. Hvis der er en der kan give lidt hjælp ville det var rart.

Ps. hvordan gør jeg så den sætter ens class name efter ens level?

Udsnit af kode:

enum pclass
{
    CLASS_NOTHING=0,
    CLASS_DOG,
    CLASS_CAT,
    CLASS_HORSE,
    CLASS_COW,

    NUM_OF_CLASSES
}

new pclass:g_PlayerClass[33];
new g_PlayerXP[33];
new g_PlayerLevel[33];

new const CLASS_NAMES[NUM_OF_CLASSES][] = {
    "None",
    "Dog",
    "Cat",
    "Horse",
    "Cow",
    "Mouse"
}

#define NUM_OF_LEVELS 6

new const LEVELS[NUM_OF_LEVELS] = {
    100, //100 XP for level 1
    200, //200 XP for level 2
    400, //Etc..
    800,
    1600,
}

public DeathMsg()
{
    if (!get_cvar_num("sv_animalmod"))
        return;

    new attacker = read_data(1)

    if (g_PlayerClass[attacker] == CLASS_NOTHING)
        return;

    if(g_PlayerLevel[attacker] == NUM_OF_LEVELS)
        return;

    g_PlayerXP[attacker] += get_cvar_num("XP_per_kill")

    if(g_PlayerXP[attacker] >= LEVELS[g_PlayerLevel[attacker]])
    {
        ++g_PlayerLevel[attacker];

        client_print(attacker, _:print_chat, "[Animal Mod] Congratulations! You are now level %i!", g_PlayerLevel[attacker])
    }
    ShowHUD(attacker);
}
Avatar billede nielle Nybegynder
16. januar 2008 - 16:08 #1
Du skal nok ikke regne med at man bare kan oversætte et C/C++ program til C# hvorefter det umiddelbart ville kunne bruges.

Sagen er nemlig den at C# programmet køre under .NET runtime (CLR - man siger at den er managed) mens at den kompilerede C kode er unmanaged. CS/Halflife køre sikkert også som unmanaged kode.

Der er nogle forskellige teknikker til at få unmanaged og managed kode til at samarbejde, men det afhænger af en del faktore om det kan lade sig gøre i et givet tilfælde eller ej.
Avatar billede srofhest Nybegynder
29. januar 2008 - 11:41 #2
hmm ok.
Avatar billede srofhest Nybegynder
06. august 2010 - 03:21 #3
lukket.